alternativ_vanholnap
VanHolnap

A magyar buszgyártást is sikerült tönkretenni! (Gyönyörű magyar buszok fotóival)

ez_is_magyarbusz

Nem tudni, mit hisz még a magyar? Orbán 1 millió új munkahelyet ígért (hazudott álmából felkelve), cserében a munkanélküliséget tudta csak emelni hozzá nem értésével. Az mszp 8 éve alatt ugyancsak a munkanélküliséget emelte! Ausztriában 3% körül mozog a munkanélküliség! Nálunk 12%! Orbánia világ hazugságaival ellentétben Magyarországon a munkanélküliség a KSH adatai szerint folyamatosan és drasztikusan nő! 2002-ben: 239 ezer fő! 2010-ben: 479 ezer fő! És most 2013 márciusában: 509 ezer fő!

Magyar buszgyártás

A magyar buszgyártás a magyar ipar egyetlen maradéka, melyet az mszp és a fidesz kormány is szándékosan hazavág! Miért? Mert abból nem tudnak adakozni a haverok BMV-alapítványába! Magyarországon csak olyan vállalatokat tartanak fenn a politikusok, melyből Nokiás dobozban, vagy politikai támogatás révén milliókat, milliárdokat tudnak leszakítani! Mivel a magyar politika gyakorlatilag a pofázáson kívül semmihez nem ért, nem tud mást tenni, mint kiszolgálja a haverokat, akik a pénzt tolják majd a választási kampányokba, mellyel meghülyítik a szegényebb és tanulatlan réteget!

A magyar buszgyártás virágzott! Nyilván ebben része volt a KGST országainak. Azt azonban kevesen tudják, hogy a magyar buszok ma is kiválóak! Annyira, hogy az USA is magyar buszokat rendelt! Az ábrán látható 400 darabos éves eladott mennyiségből 150-et a NABI gyártott az USA-nak!

Adatok forrása

Hazavágás története

A magyar közlekedési vállalatok nem vesznek magyar buszt! Ebben része van az Orbán által előírt tilalomnak is, amely megtiltotta buszok vásárlását a Volánnak. Orbán király 1 millió munkahelyet hazudott, de minden intézkedésével munkahelyeket vett el a magyar emberektől! Ha a még meglévő buszgyárak nem tudnak értékesíteni, akkor bezárnak, elbocsátanak! Sajnos, ha Orbánia agyát Föld méretűre nagyítanánk, akkor sem lenne képes felfogni ezt az alap dolgot.

Rába-Volvo megállapodás

Nézzük Orbán király már-már zsenihez méltó teljesítményét és gondolkodását: a kormány megkötötte idén (2013) a Rába-Volvo megállapodást. Ennek részeként a buszok 30%-ban képviselnek majd hozzáadott magyar részt! A maradék 70% megy a svédekhez! Szegény Orbánnak nehezére esik ezt a két alap statisztikai adatot is feldolgozni… hogy a 30 kevesebb, mint a 70, s ezáltal nem a magyarok járnak jól, hanem a svédek! Orbán király kis képzavarban lehet, ugyanis nem a svédek munkahelyeinek számát kell növelnie, hanem a magyarokét! Szegény, ezt sem érti…

A világon minden országban 70-80%-ban hazai gyártású és beszállítású autóbuszokat vásárolnak az államok! Erre odafigyelnek pont azért, hogy a munkahelyeket megőrizzék! Az egyetlen kivétel: Magyarország!

Folyamat

A RÁBA-ban a fidesz kormány 2011-ben többségi tulajdont vásárolt, miközben a RÁBA-nak nincsen buszgyártó kapacitása!!!! Elmagyarázom, Orbán király olyan vállalatban vesz tulajdonrészt, mely nem képes gyártásra!!! Miközben van Magyarországon féltucat hazai vállalat, amely ma is komplett autóbuszokat gyárt! Az USA a képen látható NABI által gyártott buszokat vásárolja tőlünk!

NABi weboldaláról:

“A Kaposvárott gyártott Compobus 45C LFW a világon egyedülálló, kompozit egységből álló kocsitest, ami üvegszál és szénszál erősítésű gyantából készül, SCRIMP technológiával. Az így gyártott autóbuszok könnyűek és mégis erősek, és természetesen mentesek a korróziótól. A kisebb önsúly kedvezőbb fogyasztást eredményez, valamint a busz így több utast szállíthat.”

Ilyen minőségi gyártásra képes ma is a magyar buszipar! De a magyar buszok nem kellenek a magyar politikusoknak! (Talán kevesellték a Nokiás doboz tartalmát…)

Munkahelyek száma

A RÁBA-Volvo megállapodás révén 1400 munkahely jön létre… mialatt legalább ennyi munkahely fog megszűnni, amikor a maradék buszgyártó vállalat teljesen tönkremegy!

Ez a magyar politizálás: szarnak egy pofon! És ezért tény a munkanélküliség folyamatos emelkedése! Sem az mszp-nek, sem a fidesznek fingja nincsen a gazdaságpolitikáról! Ha valaki ért valamihez, annak nyoma van! Ha értesz az autószereléshez, akkor meg tudod szerelni! Ha értesz a gazdaságpolitikához, akkor tudod csökkenteni a munkanélküliséget! Nem imádni kell a pártokat, hanem a tényekre koncentrálni végre!

A Mabusz (Magyar Buszgyártók Szövetsége) elnöke minden fórumon elmondta, ha magyar vállalatokkal gyártatnának – nem a Volvo-val -, akkor a buszok 50-80%-ban tartalmaznának hozzáadott magyar részt! És 4000 új munkahely jönne létre úgy, hogy nem szűnne meg egy sem! Szegény Orbán királynak ismét nehezére esett felfogni, hogy a 4000 új munkahely több, mint az 1400, amelyből közel ugyanennyi meg is szűnik!!!

Raktárra gyártanak

Ismét magyar politika logika! A Rábának nincsen gyártósora, ezért létrehoznak az országban számára egy újat (milliárdokból), miközben a hazai vállalatoknál ott a kihasználatlan gyártókapacitás! Ésszerű: nem?

A 100%-ban magyar tulajdonú Kravtex például már egy éve raktárra gyártja buszait, hogy ne kelljen megválnia alkalmazottaitól! A vállalat 2012-ben összesen 2 darab, nem elírás, kettő darab buszt tudott eladni! (Raktárában már 170 autóbusz vár eladásra!) Ha a helyzet nem változik, a Kravtex és a buszgyártó vállalatok, beleértve a NABI-t is, hamarosan leépítésbe kezdenek.

Gyönyörű magyar buszok

Az a helyzet, ezúttal azt sem lehet mondani, hogy a magyar buszok ocsmányak, mert nemhogy nem, hanem egyenesen gyönyörű buszokat állítanak elő a mérnökök!

BKK és BKV

A BKK és a kormány rendre azt hazudja, hogy EU előírás szerint nem részesíthetik előnyben a hazai vállalatokat! EU előírás szerint a magyar földeket sem lehet előnyben részesíteni stb. Az alkotmányt sem lehetett volna úgy módosítani, ahogy tették!

Minden európai ország a hazai vállalatait részesíti előnyben – kivéve Magyarországot!

Vitézy Dávidka – a rokoni szálak révén kinevezett tapasztalatlan, taknyos vezér az 1,7 milliós fizetésével – ilyen Mercedes Citaro típusú 150 darab buszt rendelt! Amiért természetesen meg is kapta az éves 6 milliós jutalmát!

Mekkora zseni, nem jutok szóhoz! Az immár BKK irányítása alatt milliárdos veszteséget felhalmozó BKV (veszteségességük terhére) külföldi buszokat vásárol, amiért jár a 6 milliós jutalom! Szerintem a böfögésért is járjon neki minimum 1 millió!

Ami a legdurvább, Vitézy egyszerűen nem érti, miért is kéne neki magyar buszokat vásárolnia!

A MABUSZ elnöke minden fórumon elmondja azt is, hogy a magyar buszgyártókat rendre már a tenderek kiírásánál elbuktatják! A Volán kiírt egy beszerzési tendert, amiben azon vállalatok vehettek részt, melyek legalább évi 10 csuklós buszt értékesítettek! A Volán pontosan tudta, hogy a legmagasabb eladási szám 7 darab! Ezzel a húzással szándékosan kizárták az összes magyar autóbuszgyártót!

Sok külföldi gyártó azért nem rendel már magyar buszokat, mert azt kérdezi: hát idehaza miért nem veszik a buszaitokat? Baj van velük? Értelemszerű, senki nem vásárol már magyaroktól ezért! Te vásárolnál olyan vállalattól buszt vagy bármit, amelytől saját országa nem vesz?

Orbánia: Tarlós-Vitézy-Orbán triumvirtáus

A MABUSZ elnöke, Vincze-Pap Sándor a Mercedes buszok esetében is felvilágosította a BKK-t is, hogy a Mercedes buszok a teljes élettartamot tekintve háromszor annyiba kerülnek majd, mint ha hazaiakat venne a BKK! Na ezért nincsen pénz ebben az országban! Ezért nincsenek munkahelyek!

Szegény tapasztalatlan, hozzá nem értő Vitézy nem érti! Nem tud elszámolni háromig ő sem! Orbán természetesen ezt a “teljesítményt” is sikernek nevezte! Hát, nyilván Orbánnak siker, hogy a munkanélküliség az irányítása alatt folyamatosan nő, a BKV bérletek és jegyek árait a fizetésekből az emberek nem képesek kifizetni! Ezért az emberek fele bliccel!

Ahogy írtam másik cikkemben, Ausztriában, Bécsben olcsóbb a BKV bérlet, mint nálunk! Miközben ott a nettó medián átlagbér 510 ezer forint, nálunk 110 ezer!

Orbániában minden siker, ami más európai országban kudarc!

VanHolnap.hu
A weboldal nem csupán problémákat vet fel, illetve szembe megy a sztereotípiákkal, de egyedülállóan megoldási javaslatokat is kínál programok formájában, melyekhez bárki hozzászólhat, javasolhat. (Programok menüpont) A cikkek egyetlen párt véleményét sem tükrözik. Ha hozzászólnál, ne tartsd magadban!

26 Hozzászólás

  1. Pingback: Miért keres többet egy külföldi? Elmagyarázom!

  2. Timoteusz

    2015-01-20 at 13:29

    És íme a lengyel (tulajdonban lévő) Solaris eladása. Összesen és export:
    http://www.logistyka.net.pl/images/solaris_tabela.jpg

  3. Pingback: Emberiség.hu | Miért keres többet egy osztrák?

  4. Watson

    2013-10-23 at 00:40

    A cikkíró figyelmébe ajánlom hogy erre a Rába-Volvo story értelmezésre még gyúrjon rá egy kicsit.

    amiben egyetértünk:
    - Vitézy egy hazaáruló kontár aki Mercedes buszokat preferál
    - Széles Gábor egy gyarmatósító hazug ország és Ikarus pusztító féreg aki Mercedes bszokat hoz Vitézynek és profitál a VT-transmannal

    ami helyreigazításra szorul, tényekben:
    - exportra csupán a Rába volt képes a Webasto-Molitus párossal buszt exportálni (se Kravtex, se Ikarus nem)
    - volumenben, garanciában, szervíz és alkatrész utánpótlásban, finanszírozásban … stb vannak problémák a busz gyártás terén
    - talán a legfontosabb Rába-Volvo buszért 100%-ban magyar buszalkatrészt (jelentős mennyiségben futóművet) adnak a jelenlegi volumen felett. azaz más szériákba is Rába export futóművet szerel cserébe a Volvó (német ZF helyett) nemcsak 30%-ban magyar alkatrészt az itt gyártottakba…
    Szóval emiatt nem csökken a munkahelyek száma, sok egyéb kormányzati kontársággal szemben.
    - a tévhitek kedvéért a Rába évtizedek óta szállít a Volvónak
    - Ikarusból leválasztott és Róna Péter égisze alatt csődbe vitt NABI amerikai tulajdonosainak felélesztéséből bérrabszolgáztatással kivitt profit minden egyéb hazai gyártási megoldásnál rosszabb bérmunkáztató gyarmatosítás

  5. csajszmirnom

    2013-08-11 at 19:21

    Csak egy megjegyzés:
    A netto átlagkereset nem 110 ezer.
    A ksh szerint 2013 első negyedévében 147.771 Ft.
    Forrás linkelve: http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qli030.html

  6. Meszler Tamás

    2013-08-10 at 09:02

    Ilyen tátott szájú karon ülő mint vitézy mondja meg hogy mit vásárolhatunk mikor gyönyörű buszokat gyártunk jó az USA-nak meg az araboknak korrupt 1 ország vagyunk rokon sógor koma jó barát undorito

    • trabantlizing

      2015-01-22 at 17:22

      Vitézy írt úgy ki tendert hogy a Kravtex is indulhasson, de nem indult. Aztán sír a szájuk hogy soha nem nyernek.

  7. Tamás

    2013-08-08 at 14:48

    A videó pont erről szól:
    http://www.youtube.com/watch?v=Nx9ID2Eso0o

  8. Muki

    2013-08-08 at 10:43

    Nem vagyok maradi , szeretem az új dolgokat.Visszagondolok az Ikarus buszokra amik jártak az utakon (csak azok jártak ), akkor tényleg felvetődik egy kérdés , hogy minek nekünk Mercedes , Volvo? Utazok egy Volvo , vagy egy Mercedes buszon és teljesen logikátlanul van megcsinálva az utastér !Az Ikarus 260 -as buszok utastere igazodik legjobban a mi közlekedésünkhöz , ugyanis a gyors utascsere kevés ülőhelyet és sok állóhelyet kíván az Ik 260-as így van megcsinálva ,bal oldalon egy sor ülés és jobb oldalon 2 sor.Azonban ha megnézünk egy Volvot,vagy egy Mercedest ott mind a két oldal tele van zsúfolva ülésekkel és középen nem lehet megmozdulni.Tudom , hogy az Ik 260 -as már elavult ,de akik kiírják ezeket a tendereket ilyen dolgokat pl. teljesen figyelmen kívül hagynak ?Na igen !Az autóbusz gyártás ,az is mint minden tönkre lett téve!Ne mesélje nekem senki , hogy nem lehetne megvédeni és újra gazdaságossá tenni ezeket a gyárakat .Majd jön megint valaki aki igér 1 millió munkahelyet ,bőséget elszámoltatást stb. és mi megint hiszünk neki .Ha nekem felelösséget kell vállalnom a munkámért akkor nekik miért nem?A rossz döntésekért feleljen ő is teljes szigorral , vagy többé ne válasszuk meg és számoltassuk el !

  9. Menyhért Péter

    2013-08-07 at 17:43

    kedves hozzászólók! A jelenlegi magyar bolsevik kormány pont ugyanolyan töketlen, mint a gyurcsány féle volt. Ezek tönkretették a magyar belső piacot a dilettáns gazdaságpolitikájukkal, ami szinte csak a külföldiekre alapoz. Ezek az idióták a magyar polgárokat rabszolgaáron adják el, mert nem veszik észre, hogy a haszon a hozzáadott érték arányában jelentkezik. A külföldi beruházásokat olyan hatalmas állami szubvencióval hozzák be, hogy ezek a cégek gyakorlatilag évekig SEMMI HASZNOT nem adnak az országnak!
    gondoljunk csak bele: miért nem veszünk magyar terméket? Mert a főnök a magyar cégtől nem tud gátlástalan mértékű jattot lenyúlni, és amit kapna, még az is kiderülhet. Ezeknek az újgazdag rétegeknek mit sem számít, hogy a magyar közösségi közlekedésben 5-10 ezer korszerű, új, és olcsó fenntartású járműre volna szüksége, ami legalább 10-15 ezer munkahely teremtését is lehetővé tenné a hazai járműgyártásban! A macskajancsí dávidka furamód csak a hatalomra kerüléséig tudott okosakat mondani. 25 éves buszvezetői, forgalomszervezői és gazdasági szervezői munkám alatt olyan apróságok is kiderültek, hogy a szép új nyugati Mercédeszek és Volvók ára nem csak a vásárlásnál magasabb a magyar járműnél, de az üzemeltetési költségeik akár 3-5 szörösei a magyarnak. Miért? Mert nem a hazai felhasználásra tervezték őket, és mert a javítókapacitás technikai színvonala és alkatrész vásárlási kapacitása meg sem közelíti az európai felhasználókét. A nagy mennyiségben előállított, alkatrészeiben nagymértékben kompatibilis járműveknél ugyanis biztosítható az olcsó ár, és a hozzájutás biztonsága. A mi fidiótáink nem gondolták végig, hogy h anincs pénz alkatrészre, akkor a másik hasonlóból veszik ki az alkatrészt, ami egyre több álló, haszontalan értékes járművet jelent. Végül is ők csak abban a zsebpénzben gondolkodnak, amit a szép látszatokért kapnak, függetlenül attól hogy már rövid távon is veszteséget okoznak.
    üdv menyus

    • György Vincze

      2013-08-07 at 19:07

      Lehetne Magyarországon olyan buszokat is gyártani ami környezetbarát energiával akkumulátorról működik de a gyártáshoz nincs tőke ezért eladjuk a technológiát és mi is elmegyünk valamelyik ofshore paradicsomba.Azt nem vártuk el ,hogy holnaptól elektromos buszokkal járjon a Bkv de ha egy jól működő hidrogéngenerátort beépítesz a buszba kevesebb lesz az üzemanyag felhasználás és ezáltal csökkenteni lehet a káros anyag kibocsátást is és megtakarítasz vele üzemanyagot is .Úgy néz ki ennek a sorozatgyártása is mint ahogy a Novaccu (ujj járműhajtásra fejlesztett kémiai áramforrás)külföldre fog kerülni aztán majd néhány év múlva mondják ,hogy ez is meg az is magyar találmány….

      Van már több mint öt éve olyan kémiai áramforrás gyártástechnológia itt Magyarországon amit ha beraksz egy villanyautóba 5oo km-t tud megtenni egy töltéssel és kevesebb mit tíz perc alatt újratölthető (ennyi idő alatt tankol most).Ez a kettes számú fejlesztés.
      A Novaccu Kft. rendelkezik egy új típusú villamosenergia tároló akkumulátor
      gyártástechnológiájával, ami a „NOVACCU AKKUMULÁTOR” amely alkalmas az
      elektromos autók villamosenergia ellátására
      A rendszer rövid jellemzői:
      • Gyors újratöltési lehetőség: 100%-ra való feltöltés néhány percet vesz igénybe
      • Nagy energiasűrűség
      • Környezetbarát villamosenergia-ellátás
      • Novaccu akkumulátorban tárolt energia korlátlan ideig (akár több tíz évig) veszteség
      nélkül tárolható (nincs önkisülés)
      • A technológia további előnye, hogy szállítása teljesen veszélytelen (amíg a benzin balesetnél elég veszélyes lehet)
      Felhasználási lehetőségek:
      • A NOVACCU tároló kiválthatja a szénhidrogén hajtású járművek energiaellátását
      • Alkalmas a nap- szél- víz- és atomenergia által termelt villamosenergia tárolására,, ipari mennyiségben ,,
      • Elektromos járművek hajtására használható villamosenergia tárolására .
      Építettünk olyan egykerekes járművet ,,( a japánok kétkerekűjét továbbfejlesztettük ),,egy kerékkel kevesebb most megnézzük az amerikaiakat hová fogják tovább fejleszteni habár erre is azt mondták,hogy nem lehet tovább fejleszteni.Még jó,hogy ezt mi nem tudtuk így akár 900 km -t tudsz megtenni egy keréken egy töltéssel.Nézz utána a keresőkben.,,györgy vincze 900,, vagy ,,györgy vincze novaccu,,
      Hármas számú találmány (1997)
      A HŐ és villamosenergia termelő napcella, ,,,Hőt is termel és villanyt négyzetméterenként jóval többet mint amiről ma beszélnek,,,,,,
      a kilencvenes évek közepén lett kitalálva szabadalmaztatva .
      Ez a technológia is már régen készen van több éve nézz utána a góógle keresőbe beírod,,
      györgy vincze hidrogéngenerátor
      györgy vincze novaccu
      györgy vincze napelemek,,,
      Valamiért a világ öt legkeresettebb technológiájából az első három a Novaccu Kft tulajdona .
      Úgy mint ,,Első,,
      Hidrogéngenerátor
      ,,Emlékszel egy régi dakota mondás,
      ,,Akkor autózol hidrogénnel ha olyan tartályt fejlesztesz ki amiben tudod biztonságosan tárolni a cseppfolyós hidrogént,,,,
      ,, vagy előállítod az autóban a hidrogént,,,( van ma már ilyen palack de mi ezt nem tudtuk és úgy oldottuk meg ,hogy előállítottuk az autóban a hidrogént amennyit az autó elfogyaszt ,,ennyi,,. (Időközben kidolgoztunk egy technológiát is a hidrogén biztonságos tárolására.)
      Járműhajtásban( tizenöt éve építettem be egy Wartburgba és két darab 250 ah akkuról működik a generátor amíg van energia az akkuban addig hidrogénnel mész a kipufogón jön ki a tiszta víz
      ,egy éve lett világgá kürtölve .Azóta akarnak néhányan kisemmizni mindenből és azt ígérték hajléktalant csinálnak belőlem Nem bonyolult a helyzet csak azt akarták elérni ,hogy hajléktalan legyek aztán fillérekért megszerezhessék ezeket a technológiákat.
      Nem hagyom magam olyan dolgokat csinálhattam az elmúlt húsz évben amiről sokan nem is tudják ,hogy létezik.György Vincze
      novaccu@gmail.com

      Ui.Az a szó hogy,, novaccu..1970 ben lett először leírva a Budapesti Villamosipari Kutatóintézetben de a rendszerváltáskor néhány apróbb részre váltak kft-k lettek de 1970 óta rádobtak 40 évet a fejlesztésre.Aztán egyszer a kutatóintézet vol egyik vezetője létrehozta a Novaccu -Kft és még rááldozott sok évet fejlesztésre de mivel nem jutottak a végére így eladták a céget amit sikerült megvásárolnom és a fejlesztést sikerült befejezni .Megszületett a NOVACCU KÉMIAI ÁRAMFORRÁS amivel fogtok autókázni villannyal ugyanúgy mint most szénhidrogénnel . Akkoriban a Tinni 70 típusú villanyautóval 2oo km-t tudtak megtenni de a töltéshez még egy óra kellet. Onnan tudom ,hogy a rendszerváltás után Én vettem meg a könyvtárat – kéziratokat-közleményeket-jelentéseket amit az elmúlt húsz évben végigolvasgattam még horgászat közben is ezeket tanulgatom a mai napig, rendkívül hasznos alapok mert húsz éve foglalkozok a villamosenergia termelés tárolás problémáival.
      Ezt azért írom ide ,hogy ha már végre eljutok Amerikába vagy sikerül értékesíteni maradjon néhány sor itthon is belőle…..

  10. Antipolgár

    2013-08-07 at 14:40

    Egy kis érekesség, amit egy másik oldalon olvastam. Moslékképű széles is megosztotta ezt az oldalt, az a takony, amelyik cége, vagyis a VT- Transman nyerte a fenntartáshoz szükséges pályázatot. A pályázatot pedig a BKK nevezetű szemétdomb írta ki…
    Elmehet az összes fidióta a halál faszára ezek után! 1 millió munkahely? Negatívban?
    Egyáltalán minek is kell a BKK? Miért kellett külsős céget megbízni az üzemeltetéssel? Hogy-hogy a VT volt az egyetlen befutó? Kell a pénz az újabb birkamenetre?
    Hogy mivel járna egy vagy akár több magyar buszgyár elindítsáa és fejlesztése, azt inkább most nem ragozom. A gondolkodásra képes emberek tudják, a fidióták meg csak az “emútnyócévig” jutnak el tudatban.
    Kíváncsi vagyok, hogy melyik narancstakony tud válaszolni a kérdésekre.

  11. Yousef

    2013-08-07 at 13:55

    A 2012 évben az Egyesült Arab Emirátusok egyik személy szállitó vállalkozása vásárolt volna 30-50 nagyságrendben autobuszt Magyarországról.
    A NABI segitőkész volt, de sajnos nincs megfelelő busza. A Kraftex a következőt mondta: ‘Minket nem érdekel az arab piac…’
    A magyar busz gyártók elég sokat megtesznek hogy ne tudjanak eladni.

    • trabantlizing

      2015-01-22 at 17:20

      Ez így van!
      Amikor a BKK a úgy írta ki a tendert hogy a Kravtex is elindulhasson, akkor se indultak el, és sírt a szájuk. Külföldre nem akar eladni, a magyar aki meg már ismeri nem akar venni..

  12. GegiMaster

    2013-08-07 at 09:45

    Nem olvastam végig a hozzászólásokat, lehet, hogy már írták, de a cikk tartalmaz pár valótlan dolgot:

    A Citarókat Dávidka NEM a BKV terhére vette!!! Jó lenne már felfogni, hogy a BKV az alvállalkozója a BKK-nak! A BKK megrendel, a BKV szolgáltat. ENNYI!! A Citarókat a VT-Transmann üzemelteti, semmi köze a BKV-hoz!!

    A kaposvári NABI, egy amerikai tulajdonú cég, szinte csak amerikába gyártottak buszt. A belső piacuk védelme, és a gazdasági helyzet miatt zárták be a magyarországi gyárat. Az ide szánt buszok, csak egy menekülési út lett volna, de sajnos nem európai utakra, inkább ezek is amerikai utakra sikerültek, ezért nem lett belőle semmi.

    Ezen kívül én is egyetértek a cikk írójával, mélységesen felháborít, hogy a kifejezetten Budapestre!!! tervezett Credo buszoknál, hogy lehetett jobb a Csitaró… HAJRÁ CREDO!!!

  13. toportyán

    2013-08-06 at 19:02

    Nemzetiek gondosan ügyelnek rá hogy szétverjenek mindent ami magyar produktum.Malév,Ikarus és a sok más vére tapad a mancsukhoz,még a magyar adóforintokból szponzorált focihoz is külföldről hoznak libaszarrugdosókat.

  14. Nyaszo

    2013-08-06 at 16:14

    Elkezdődött! Igen, elkezdődött és ez a választásokig csak erősödni fog.
    Összefogott a gyalázatos szoclib, ballib LMP, Együtt kutyaszar, DK meg a jó ég tudja miféle mocskos banda van még akik megőrülnek azért, hogy övék legyen a hatalom!
    Ezért elárulják hazájukat az EU-ban hazugságok áradatával. Soha nem volt az EU-ban olyan, hogy valaki saját hazája kárára indítványozzon, vagy voksoljon. Ezt ez a senkiházi tróger társaság megtette és teszi folyamatosan!
    Mit gondoltok kutyák, nem fog a visszájára fordulni ez az undorító kampányotok?
    Orbán Viktor szarával vagytok egyenlőek!!!!
    Mit akartok az öszödi rémmel, a libatolvaj pislogóval meg a többi hülyével?
    HAJRÁ MAGYARORSZÁG, HAJRÁ MAGYAROK!!!!!!!

    • Antipolgár

      2013-08-07 at 14:47

      Mit ugatsz fidióta? Az a gondod, hogy vannak, akik még tudják az agyukat használni? Szopd le a csútit meg utána szélest is és menj menetelni!

  15. Dajka Ferenc

    2013-08-06 at 16:04

    hogyabüdöskurvaistenbasszameg, rühellem ezt az országot

  16. Józsi

    2013-08-05 at 20:45

    A Merci buszokat nem a BKV hanem a VT transmann vette.A tender leírásának csak ez a busz felelt meg. A Nabi már megszűnt Magyarországon,ahogyan az MJT is.Érdekes,róluk nem cikkez senki,Pedig külföldön elég nagy sikere volt.Itthon meg csak egy buszuk fut.Az Arc-Ikarus se áll olyan biztos lábakon.Persze most készülnek az új trolik,de..Ezek kis darabszámban készülnek.Esély a túlélésre az lenne,ha BKV venne/rendelne tőlük trolit,vagy akár buszt is.

    • dlacy

      2013-08-06 at 02:54

      T.Józsi!
      Szeretném felhívni a figyelmét arra az apróságra, hogy a NABI, mely megrendeléstől(pontosabban az előzetes szerződésben vállalt darabszám lehívásástól) függöen több- kevesebb létszám,de folyamatosan üzemel,és a kaposvári egységben készülnek a buszok San Francisco városának,valamint KAPOSVÁRnak! igen,a Nabi az elmúlt 10-en akárhány év alatt több 100 kompozit buszt készített magyar megyeszékhely megrendelésére, valamint a megye távolsági volán társaságának…. a képen látható kék-sárga Nabi Sirius a tavalyi évben került a kaposvári helyi tömegközledési állományba, és a társaság színeiben pompázik….
      Megjegyzem, legjobb tudomásom szerint ezek a kompozit buszok nehezen romlanak el, és egy csavar sincs a karosszériában, ami rozsdásodhatna….. Teljes kapacitással heti 3-4 buszt is képesek a “semmiből” előállítani, de tény, hogy Kaposvár és San Francisco városán kívül, ez nem sok tömegközlekedési társaságot érdekel…..

      • Enterprise

        2013-08-08 at 11:14

        Ebből a hozzászólásból annyi igaz, hogy a NABI buszt gyárt.
        1. A NABI soha nem gyártott San Francisconak autóbuszt. Gyártott sok USA nagyvárosnak, de SF-nek pont nem. Los Angeles, Washington, Dallas, Chicago, stb…. És ezek közül is kompozitot csak LA-nek.
        2. A NABI soha nem gyártott magyar piacra kompozit autóbuszt.
        3. A NABI Sirius ebből kifolyólag nem kompozit, hanem acélvázas autóbusz.
        4. Kaposváron 2 db NABI Sirius üzemel.
        5. Mo.-on kb. 60-70 db NABI autóbusz közlekedik Volán társaságoknál, de egyik sem kompozit.

    • LFS

      LFS

      2013-08-06 at 07:18

      Hogy kinél számlázódik a merci buszok vásárlásának lekönyvelődése, technikai (részlet)kérdés… az árát akkor is a BKV-BKK fizeti. Szerintem mindenki képes olyan “tendert” írni, amelyen csak az a vállalat felel meg, melyet ő akar! A legegyszerűbb egyszemélyes tender: legyen olyan az ujjlenyomata, mint az enyém!

  17. Gergely lászló

    2013-08-05 at 09:07

    Mert a Magyar buszgyátóktól nemkapnak zsebbe pénzt

    • trabantlizing

      2015-01-22 at 17:17

      Dehogynem, a Credo is tömte a zsebeket régebben. Egy csomó tendert azért nyert meg még az MSZP korszakban.

Hozzászólnál?

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


2 * = 2

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

VanHolnap