alternativ_vanholnap
VanHolnap

Mennyivel lenne olcsóbb a BKV bérlet bliccelők nélkül? (Hiteles adatokkal)

bkk_jegy

Arcképes igazolvány kötelező bérletvásárláskor is

Vitézy Dávid a közterületes hadsereg bevezetése után 2014 májusától újabb utasbaszogató ötletével állt elő. De vajon a kinevezett rokoni pereputty eme újabb zseniális ötlete milyen eredményre vezethet?

Olcsóbb lehet a BKV menetdíj, ha minden utazó tisztességesen kifizeti az ellenértékét?

A választ igazából nagyon egyszerűen megkaphatjuk, mindössze át kell tekintenünk a BKV éves eredményösszefoglalóját.

Ha már Magyarország… Természetesen ebben is sikerült felülmúlhatatlant alkotni. 2011-ben a BKK még nem létezett, ezért a BKV eredménykimutatása egyszerűen áttekinthető volt, látni lehetett, mennyi a menetdíjbevétel stb. 2012-ben megalkották a kis Vitézynek a BKK-t, amely a BKV-t alvállalkozóként működteti. Ennek eredmnyeként az eredményösszefoglalóból már nem lehet egyértelműen kiolvasni az éves menetdíjbevételt, hiszen a BKK szedi be, és utalja át a BKV-nak. Ahogy a BKV éves összefoglalójában olvasható:

A személyszállítás bevételek közül a menetdíjbevétel a bázis időszakhoz viszonyítva alacsonyabb, mivel májustól kompenzációt fizet a BKK, amely kiváltja a menetdíjbevételeket, árkiegészítést, agglomerációs a kerületi tömegközlekedési bevételeket, paraméterkönyvi szerződéses járatok bevételeit, a normatív támogatást, illetve a vissza nem térítendő támogatást is.” – BKV éves jelentés 2012.

Adatok forrása

Magyarul: a magyar állam árkiegészítést és vissza nem térítendő támogatást fizetett anno a BKV-nak, hiszen a menetdíjbevételek önmagukban nem fedezik a BKV éves költségeit. Ezt most a BKK-nak fizeti az állam, amit a BKK tovább fizet a BKV-nak, illetve a BKV-nak még alvállalkozója a Széles Gábor-féle VT-Transman, ami buszjáratokat üzemeltet, amiért a BKV utal.

Mindez azt jelenti, ha szeretnénk utánajárni a dolgoknak, akkor bizony esélyünk a kitartásunkkal lesz egyenértékű! Ez magyarország, ahol a csomóra is csomót kötnek az átláthatatlanság (és pénzlopás) érdekében.

A BKV eredményösszefoglalója jól mutatja a különbséget:

BKV eredményösszefoglaló

Pirossal látszik a kimutatásban az éles különbség 2011 és 2012 között, ami azonban csak papíron csökkenés! A valóságban ugyanannyi a két szám (kis különbséggel), azonban ezt már egy új sorban egyben ismerteti az eredményösszefoglaló BKK kompenzációként = SZOLGÁLTATÁSI DÍJ néven, amit a BKK utal a BKV-nak.

Így lehet papíron trükközni, amivel a kormányok gyakran élnek – lásd munkanélküliség a közmunkásokkal stb.

A lényeg tehát, hogy a BKV éves szinten 2012-ben 137 milliárd forintos bevétellel működött, melyből a menetdíjbevételek csupán 50 milliárdot tettek ki! Ennyit fizetnek az utasok, a többi mind(!) állami támogatás:

  • Állami árkiegészítés: 16 milliárd forint (magyarul: a kedvezményes bérletek árát az állam ennyivel kipótolja a BKV felé)
  • Állami támogatás: 24 milliárd forint
  • Állami normatív támogatás: 32 milliárd forint

Vitézy Dávid állítása, számítása szerint a BKV-nak évente 2 milliárd forint veszteséget okoznak a bliccelők! Ez azt jelenti, hogy 52 milliárd forint az éves elérhető menetdíjbevétel! Azaz a teljes bevétel nettó 139 milliárd forint lehetne éves szinten a mostani 137 helyett!

Bliccelők nélküli menetdíjak

Talán a szám alapján már mindenki láthatja, hogy ez bizony nem jelent(het) hatalmas árcsökkenést soha! Mielőtt ezt pontosan megnéznénk, lássuk a 2013-as BKV bevételt és a társaság eredményét, azaz mennyire veszteséges a BKV?

BKV éves eredmény 2012/2013

BKV összköltséges eredménykimutatás 2012/2013

Az összköltséges eredménykimutatás első három összesen sorát (pirossal keretezve) összeadva megkapjuk a BKV teljes üzemi bevételét, azaz mennyiből működik a BKV:

2012

107 580 + 2 168 + 26 841 = 136 589 MFt (136,6 milliárd)

Ez az összeg pontosan megegyezik a másik kimutatásban szereplő értékkel (tehát egyrészt jól számoltunk, másrészt a BKV is, ami örvendetesebb:

BKV eredmény 2012

Ebből továbbra is mindössze 50 milliárd forint a menetdíjakból származó bevétel! A többi csaknem mind állami támogatás (és esetleg a BKV értékesítette még a régi vacak buszait roncsnak, eladott még pár épületet stb.).

2013

128 112 + 3 570 + 9 008 = 140 690 MFt (140 milliárd)

Közel 3 milliárddal nőtt a BKV bevétele 2013-ban 2012-es évhez képest, ebben természetesen az infláció is benne van, a menetdíjbevételek továbbra is 50 milliárd körül alakulnak.

Bérköltség

Ebből mit profitálnak a BKV dolgozói?

BKV eredménykimutatás - bérköltség

Jól látható, hogy 2011-hez képest a bérköltség /személyi jellegű ráfordítások folyamatosan csökkennek. Ennek magyarázatára szerintem mindenki magától is rájött: elbocsátások átszervezés címszóval, illetve a BKK is átvett néhány dolgozót, de nem járművezetőket. A személyi jellegű kifizetésekre a BKV teljes menetdíjbevétele cc. 50 milliárd sem elegendő! Ha a bliccelők nem lennének, akkor sem! Mert 2013-ban 56 milliárd kellet volna erre a célra az elbocsátások után is!

BKV állományi létszám (összesen)

A járművezetők száma 4 923-ról 4 852-re csökkent, azaz 98,6%-ára! A teljes munkaidős létszám pedig 11 942-ről 11 289-re, azaz a 94,5%-ára! Hát hol spóroljunk? Rúgjunk ki pár embert, mert a pénz elment stadionokra!

Az Orbán-kormány első négy éve alatt 130-150 milliárdot költött stadionokra! Ha igazak Vitézy feltételezései, miszerint évi 2 milliárdot vonnak el a bliccelők a BKV-tól, akkor ebből a 130-150 stadion-milliárdból ezt a kiesést 65-75 évig lehetett volna finanszírozni!

Veszteséges a BKV?

Erre azonnal azt mondanád, hogy igen! Pedig a kérdés megválaszolása ennél árnyaltabb.

BKV üzemi eredmény

A BKV valójában a jelenlegi helyzetében nyereséges! 2013-ban 3 milliárd eredményt ért el! A veszteséget azonban a végén egyetlen dolog okozza: a hitelek, melyeket vissza kell fizetni az irdatlan magas kamatokkal együtt!

BKV pénzügyi ráfordítások

Az előbb látott eredményből ugyanis még le kell vonni a 17-18-19. sorban látott összegeket, melyek a hitelek után fizetendő kamatok és egyéb pénzügyi veszteségek. Bizony 2012-ben majd 6 milliárd megy kamatokra, 2013-ban pedig 4,5 milliárd!

Ehhez jön most majd a 4-es metró irdatlan hitele és kamatterhe! Mert nekünk kellett a kongó 4-es metró, amit senki nem használ, mert értelmetlen útvonala van! De a haveroknak ki kellett osztani a jussot! Ehhez jönnek még a Mercedes buszok, melyek többe kerülnek a teljes időtartamot tekintve, mintha a BKV magyar buszokat szerzett volna be! – Erről számolt be korábban a MABUSZ = Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke, ahogy ebben a xBeszó!unk cikkben már olvashattál róla: A magyar buszgyártást is sikerült tönkretenni! (Gyönyörű magyar buszok fotóival)

És nekünk kell Paks is, ami szintén így lesz sokkal drágább nekünk! Nem az áram árában majd, hanem az elbocsátásokban, munkahelyek hiányában, adóemelésekben.

Mennyivel lenne olcsóbb a bérlet és jegy bliccelők nélkül?

Láthattad, hogy a BKV jelentős állami támogatás nélkül életképtelen: ez így van a világ összes országában, Bécsben is! Mert az államnak nem feltétlenül ott kell beszednie a működési költségeket, ahol azok keletkeznek! Ezt hívják adópolitikának. Ahol lehet, többet szedek be azért, hogy máshova bepótoljam: ez így működik Ausztriában! Mert ott működik!

Ott nem az utasokat baszogatja egy rokoni pereputty Vitézy azért a 2 milliárdért, ami a teljes összeghez képest elenyésző!

Ez a 2 milliárd a teljes 2013-as bevételnek csupán 1,4%-a! (Kerekítsük 2%-ra, és akkor már 3 milliárddal számoltunk a bliccelők javára.) Azaz ennyivel csökkenhetnének a menetdíjak!

A mostani 350 forintos jegyár bliccelők nélkül cirka 343 forintba kerülne, ez 7 forintos csökkenés volna! A havi 9500 forintos bérlet pedig 9300 forintba kerülne, azaz havi 200 forintos csökkenés!

Ezért baszogatja Vitézy az utasokat a közteres magánhadseregével, és teszi kötelezővé, hogy most már mondd be az igazolványszámodat bérletvásárláskor, ezzel uszítva egymásnak magyart és magyart! 

Ez a rokoni pereputty Vitézy alias semmirekellő Dávidka az értelmes nézésével! Megmondom Vitézy, hol keresd azt az évi 2 milliárdot! Ez a videó pontosan bemutatja a legnagyobb szemétségek némelyikét!

Így lopják el az emberek pénzét! Azt a pénzt, amiből már többszörösen kifizették az emberek a jegyárakat!

Osztrák BKV

Csak viszonyításul, Ausztriában a bérletekre nem kell ráírni semmit! Ha Te nem használod, átadhatod másnak, aki utazhat vele! Mert ez a normális, hiszen egy időben úgyis csak egy ember használhatja!

Ebben a cikkben – Bécsben olcsóbb a bérlet, mint Budapesten, miközben az átlagbér ott nettó 510 ezer forint!  - írtam arról, hogy Bécsben olcsóbb a BKV bérlet, mint nálunk! Érdekes, hogy a cikk megjelenése után a BKV 10%-kal csökkentette a bérletek árát. De ezzel együtt sem közelítjük meg az osztrák utazási feltételeket.

Néhány kedvezmény:

Ausztriában a WLB további kiemelt kedvezményei, amik nálunk nincsenek:


Bécsben 15 éves korig a diákok minden vasárnap, ünnepnap, és a TELJES nyári szünet ideje alatt INGYEN utazhatnak!!! Nálunk mi van? A lónak a fasza!

Kinder und Jugendliche bis 15 Jahre
Während den Wiener Schulferien, an Sonn- und Feiertagen sowie am 2. und 15. November fahren Kinder und Jugendliche bis zum 15. Geburtstag im Netz der Wiener Linien gratis. Die Freifahrt gilt allerdings nicht an schulautonomen Tagen, die von der jeweiligen Schule freigegeben werden
.”

Bécsben 15 éves korig van kedvezményes 50%-os jegy, hogy a családok életét ezzel is könnyítsék! Nálunk mi van? Lófasz. A nagy lehúzás, mert csak ehhez értenek ezek a szerencsétlenek.

Mehrfacher Nutzen zum halben Preis. Für Kinder, Hunde und vieles andere.

Bécsben létezik ún. bevásárlójegy, ami abban különbözik a 24 órás jegytől, hogy reggel 8-tól este 20-ig érvényes. Tényleg arra való, amire a neve utal, bevásárolni! Kedvezményesebb árú, mint a 24 órás jegy! Nálunk mi van? Egy újabb nagy lófasz!

Szinte már-már nem is merem sorolni a lehetőségeket és kedvezményeket. Ausztriában ugyanis még sms-ben is vehetsz sima jegyet és napi jegyet is! A lényeg, hogy felszállás előtt el kell küldened a kívánt jegy kódját (sima jegynél ezt a két betűt “WS” = Wien Single) sms-ben vagy a mobil applikációt használva, és a kapott visszaigazoló sms-t kell csupán felmutatnod ellenőrzéskor! És ennyi! Nem állsz sorba órákat, mint nálunk pl. a Nyugati pályaudvarnál, nem probléma, ha nincs nálad pénz, mert a telefonod egyenlegéből levonják! Ez bazdmeg, Ausztria!

“Handy-Ticket
Per SMS oder App, die Handy Fahrscheine können jederzeit und überall gekauft werden.”

A magyarja mit talál ki? 5/30 jegy és bérlet egyben! Hű az anyja, de meglódult valakinek a fantáziája! Röviden annyit tesz, hogy 30 napon belül 5 darab 24 órás bérletet kapsz! De már jön a kitétel, nem használhatod volán és MÁV járatokon, mint a rendes bérletet! Na már megcsavarta a hülye magyarja! Pláne, ki a fene tudja, hogy pont 5 napot használja majd? És ha csak 2-őt? És ha úgy jön ki, hogy 8 nap kell? Talán nem véletlenül nincs ilyen baromság Ausztriában! Hanem helyette egy jól átgondolt, hosszú távú üzleti stratégia alapján elkészített pénzügyi és marketing terv, ami a városban élők érdekeit szolgálja!

Továbbiak a cikkben…

Válaszolva egy Facebook kérdésre:

  • “Érdekelne, hogy szerinted mivel baszogatják a normálisan fizető utasokat a közteresek (amikor azokhoz hozzá se szólnak), hogy szerinted miért elfogadott a bliccelés azért, mert “csak” 2-3 milliárdról van szó, miért nem érted meg, hogy Budapest nem Bécs??”

Válasz: Sajnos veled is elhitetik, ahogy még nagyon sok emberrel, hogy a rabszolgasors a dolgozók sorsa! Míg a milliárdos tolvaj kitüntetést érdemel. Szerinted mennyire reális, hogy a minimálbér 15%-ába kerül az egyhavi dolgozó bérlet? Azaz, nettó kb. 70 ezerből 10 ezer a bérlet? Miközben a BKV-BKK a haveroknak tolja a milliárdokat? Addig mennyire reális, hogy a dolgozókkal fizettetik meg azt a pénzt, amit ők lenyúlnak? Sajnos, te is gerjeszted azt a magyar hozzáállást, hogy jajj, ellopják a milliárdokat a te munkádból, de ne tegyünk semmit, mert nekünk az irdatlan magas jegyárakat is ki kell fizetni, hogy ők még többet nyúljanak le! Ez volt anno a királyság, amikor a dolgozótól mindent elvettek, hogy néhányan dőzsöljenek abból a pénzből, amiért nem ők dolgoztak meg. Magyarország valóban nem Ausztria, de nem is lesz soha az, amíg te is gerjeszted azt a tévhitet, hogy teljesen rendben van, ahogy a politika és pénzügyi haverjaik kizsákmányolják az országot! Nem NINCS RENDBEN! A közteresek a BKK bérencei, akkor is, ha ők is a megélhetésükért dolgoznak. Mert nem kell túlzásban vinni a munkájukat! Nem kell földre teperni senkit, hanem el kell engedni! Ez vonatkozik az ellenőrökre is! Igen, szembe kell menni a rendszerrel, különben soha nem javul meg! Nem lehet tűrni, hogy elvegyék, ami nem az övék! Normális szintre kell csökkenteni a menetdíjakat, és akkor nem lesznek bliccelők! Nem merci buszokat kell venni, nem a századvéghez, simicskához, széleshez, mészáros lőrinchez tolni a pénzt, mert az nem az ő pénzük! Az emberek már többszörösen kifizették a jegyárakat, ott van mind ezeknél a személyeknél!

Tovább kiegészítve: gusztustalan, hogy Vitézy előírja az ellenőröknek, hogy évente mennyi embert KELL megbüntetni! Ezt egy kvótában határozzák meg, és aki nem teljesíti, azt kirúgják! Na, így lehet egymás ellen uszítani magyart és magyart, miközben a politikai hozzáértés a nulla szinten van bármihez! Egyébként el kéne már indítani egy munkaügyi pert a BKK-BKV ellen, ugyanis nem tudom elképzelni, hogy jogilag előírható legyen, hány embert KELL megbüntetni, és ha nincs meg, akkor ki vagy rúgva! Ez olyan, mintha előírnám az bolti eladónak, hogy ma ennyi cipőt kell eladnod, ha nincs meg, akkor ki vagy rúgva!

Folytatva, Vitézy sem ért semmihez, ahogy látszik Budapest katasztrofális állapotából. Vitézy szinte összes nagyobb intézkedése az utasok baszogatásában merült ki! Azt sem tudja szegénykém, hogy néz ki Bécs közlekedése, miért működnek ott a dolgok. Miért nem lehetett már rég bevezetni az sms-jegyvásárlást, ahogy Ausztriában? Miért nem lehet a bérletet átruházni, ahogy Ausztriában?

NEM IGAZ, hogy nincs rá pénz! Amíg stadionokra van 130-150 milliárdunk, amíg simicskára van napi 1 milliárdunk!!!! Amíg mészáros lőrincre van évi 4 milliárdunk, amíg a századvégre van évi 4 milliárdunk, addig van itt pénz bőven!

Csak nekem már kurvára elegem van abból, hogy az emberek ebben az országban MINDENT, DE MINDENT ELTŰRNEK! Sőt, még a milliárdos tolvajok mellé is állnak! Lényegtelen, hogy valakinek a rokona ellenőr: oké, ő is pénzből él, de ennek ellenére vagy éppen ezért, pontosan annyira kell tisztességesen végeznie a munkáját, amennyire a politikus teszi: azaz semennyire! Miért kell földre teperni egy utast, akinek nem telik a jegyre? Észre kéne már venni, hogy az ellenőr a dolgozó emberektől kapja adóforintokból a fizetését! Nem az ellenőr és nem a közteres termeli meg, hanem a dolgozó! Egy közteres ne teperjen földre senkit csak akkor, ha Vitézyvel is megteszi! Ha orbánnal is megteszi! Amíg nem, addig tartsa magát ahhoz, hogy a fizetését azok az emberek termelik meg, akiknek már nem marad jegyre és bérletre!

Egy szarosseggű rokoni Vitézy pedig nulla tapasztalattal ne legyen vezérigazgató!

Hát ez a mi kis országunk! És ez az én véleményem.

VanHolnap.hu
A weboldal nem csupán problémákat vet fel, illetve szembe megy a sztereotípiákkal, de egyedülállóan megoldási javaslatokat is kínál programok formájában, melyekhez bárki hozzászólhat, javasolhat. (Programok menüpont) A cikkek egyetlen párt véleményét sem tükrözik. Ha hozzászólnál, ne tartsd magadban!

28 Hozzászólás

  1. Vpeti

    2017-09-15 at 00:10

    Miért van az, hogy a legtöbb témakörben érdekes, színvonalas ás elgondolkodtató cikkeket írsz, addig a tömegközlekedési témában meg már ez a második cikk, ami egy kalap sz*r. Bocs, de kimondom, mert miután jópár színvonalas cikket olvastam, azért abból indultam ki. Ha magas bemegyek egy étterembe, és ott kiváló az előétel, a leves mennyei, a 2. fogás után megnyalom mind a 10 ujjamat, akkor hogy lehet, hogy a desszeret még a kutyámnak sem szolgálnám fel???

  2. Zollerlich

    2015-01-20 at 14:29

    Még egy érdekesség, kapcsolódva az átadható bérlethez: az osztrákoknál lehet 2 autód és 1 rendszámod, 1 kötelezővel, hiszen járhatsz hétköznap kisautóval dolgozni, hétvégén meg kirándulni naggyal :)

  3. Zollerlich

    2015-01-20 at 14:27

    Kedves László!
    Ebben a cikkedben, Vitézy közel 3.5 éves munkájának fényében azt írod, hogy “Egy szarosseggű rokoni Vitézy pedig nulla tapasztalattal ne legyen vezérigazgató!”.
    Ehhez képest alig félévvel később, a Vitézy leváltásáról és ennek kapcsán az elért eredményeiről szóló cikkedben már “Lehetett szeretni vagy gyűlölni Vitézyt, de az eredményeit nem lehet elvitatni.”
    Tisztelettel kérdezném, hogy tényleg annyi minden történt ebben a félévben, ami ekkora pálfordulást okozott benned, vagy egy kicsit belőled is van az átlag magyarból, aki szerint mindig az a szar, ami éppen van? A kritikus hangnemmel nem lenne bajom, de mintha az objektivitásra nem mindig törekednél! Egyébként jók a témák és a cikkek!
    Sok sikert:
    Zollerlich

  4. Gyuribácsi

    2014-11-13 at 07:00

    És az osztrák Google is ilyen ajánlatokat ad az osztrák polgároknak?
    http://imgur.com/uZyqvMA

  5. Hightex

    2014-10-15 at 17:34

    Pécsett már régóta lehet telefonon venni napi jegyet, havi bérletet, 3 havi bérletet, stb. Diák vagyok, idén érettségizek, kb 5 éve buszozok, de akkor már működött ez a rendszer.

    Az megint egy más kérdés hogy az 5 év alatt egy embert sem láttam a buszra úgy felszállni, hogy telefonos jegyet / bérletet használt volna…

    • VanHolnap

      VanHolnap

      2014-11-03 at 20:28

      Köszi az infót! Durva, hogy Pécs előrébb jár, mint Bp!

  6. azaki

    2014-06-29 at 23:38

    Már nem élek Budapesten, de abban az évtizedben én nem tartottam drágának a bérletet, mert BP-en belül, ami nagy terüket, egy hónapon keresztül annyit utazhattam vele, amennyi jól esett.
    Autóval ez irdatlan összegbe került volna, nem beszélve a parkolásról..stb.
    Másrészt én észrevettem a fejlődést is az Orbániak szerinti elmúlt nyolc évben, volvo alacsony padlós buszok, hannoveri és nagykörúti villamosok, Déli-Őrs V tere metró felújítás..stb.
    A mostani V. Dávid -féle rendszer ehhez képest még rosszabb, de az tény, hogy ne utazzon senki ingyen. (vagy mindenki).
    Ahogy mondani szoktam, nem drága nálunk semmi, a bérek alacsonyak:-)

    Más:
    Nem azt mondtad, hogy ha a választásokon megint Orbán nyer, akkor nincs más, mint elmenni külföldre. Látom maradtál és tovább próbálkozol.
    Sajnos, azt kell mondanom, hogy az emberek befásultak. és ha nincs egy messiás, akit birkaként követhetnek, akkor bizony marad az Orbáni tábor. Ez egy ilyen helyzet, példa rá a történelem, a nagy tömegek nem az ész érvek alapján tömörülnek, de kívánom, hogy most az egyszer ne legye igazam és sikerüljön.
    De ne feled, a magyarnak semmi nem elég, semmi nem jó, ha adsz, akkor még többet akar majd. Példa erre a munkahelyem, ahol béremelésért sírt mindenki, kaptak is bőven 30-50% között! Azóta eltelt két hónap és már panaszkodnak a kollégáim, hogy ez kevés.
    Hát ilyenek vagyunk, mi Magyarok.

    Laikus dolgozóként szóltam hozzá, nem vagyok elfogult, sem párt tag.

  7. Ákoska

    2014-06-18 at 10:15

    Nos, pár kiegészítés.
    Az én szememet régóta szúrja a következő: ha vidékről, Bp. 40 km-es körzetéből ingázik valaki (mert ugye Bp-en van inkább munka), akkor a havi bérlete 30 ezer Ft körül mozog. Mit kap ezért? Majdnem semmit. Reggel 3 busz, délben egy, este megint 3. a 35-40 km-t papíron egy és negyed, valójában (a dugók miatt) nem egyszer egy és 3/4-ed óra alatt teszi meg a busz. Hétvégén még ritkább. Ja, és ha más közlekedési eszköz (HÉV, MÁV) is jár ugyanazon a vonalon, oda nem érvényes a bérlet, hiszen az más társaság!!!
    Mit kap a budapesti lakos 9.500,- Ft-ért? Nem napi 7 buszjáratot egy 40km-es szakaszon, hanem egy 40 km ÁTMÉRŐJŰ KÖRBEN szabadon utazhat, 3-4 percenkénti metrókkal, villamosokkal, buszokkal, trolikkal stb. (Érvényes a MÁV-ra is a bérlet ugye… sőt, a távolsági buszon is elfogadják Budapest közigazgatási határain belül!)
    A budapestiek ezek szerint többet érnek a mindenkori kormánynak, mint a vidékiek. Persze nem azt mondom, hogy 30 ezerbe vagy még többe kerüljön egy bérlet (bár ha a fizetésünk 4-5-szörösére nőne, ezt is elfogadhatónak tartanám), ettől függetlenül ez a fajta megkülönböztetés abszolút inkorrekt – Budapest javára. Ilyenkor érzem, hogy nem az országnak van fővárosa, hanem a fővárosnak országa. (Nyilván kellenek a szavazók.)
    A bkv-n egyébként én is sokszor bliccelek, hacsaknem sokfelé kell mennem, és nem akarok kockáztatni (olyankor napijegy, ha több napon keresztül, akkor bérlet), vagy metrózni kell. És nem érzem lopásnak a bliccelést. Az ok egyszerű. Mocskosak, szarok a járművek, a nyugatit (és az alap elvárásnak tekinthetőt, tegyük hozzá) 1-2 kivétellel meg sem közelíti a járművek színvonala. Nem jönnek időben (vagy korábban, ha úgy alakul, hogy tolja neki a sofőr), sokszor pótlóbusz jön, mert lerohad az adott jármű vagy mert megint feltúrtak valamit. Tehát: 1. a szolgáltatás színvonala nem éri meg a jegy árát. 2. A BKV-t pénzmosónak használják. Attól, hogy az én sokszor 350 Ft-omat is ellopják a többi mellé, senkinek nem lesz jobb. Ergo a bliccelés nem lopás, hanem pont a lopás megakadályozása.
    Majd ha megkapom a megfelelő ellenszolgáltatást, és kristálytiszta, átlátható lesz a BKV gazdálkodása, továbbá a vidéki tömegközlekedés is megkapja ugyanazt a %-os állami támogatást, mint a BKV/BKK, na majd akkor hajlandó leszek az adómon kívül pluszban is hozzájárulni a tömegközlekedés fenntartásához.

  8. Hotham United

    2014-06-16 at 20:27

    Válasz erre: x)LFS

    2014-06-15 at 14:04

    Ez megint egy hisztérikus bejegyzés. Normális ember téged nem vehet komolyan. Ezzel az eszmei ellenfeleid is így lesznek.

    Egy adófizetőt nem elégíthet ki az, hogy ha már hagyja, hogy a “politikusok” ellopják az adóból befizetett pénzét, akkor ráadásul még a bliccelőknek is megengedje ugyanezt. Az angol erre azt mondaná: “two wrongs do not make one right” (két helytelen dolog nem szül egyetlen helyeset sem).

    Azzal tisztában vagyok, hogy az adófizetők érdekvédelmét meg kell erősíteni ebben az országban. Általában meg kell erősíteni a vezetéstudomány negyedik pillérét, az ellenőrzést. És az ellenőrzésen megbukottak azonnali felelősségre vonását.

    • (x)LFS

      (x)LFS

      2014-06-17 at 12:26

      Nem tudsz mást tenni. Orbánék senkit nem vesznek komolyan, mert van hozzá pénzük, hogy mindenkit lefizessenek.

      Ha tűröd az igazságtalanságot, soha nem fog változni semmi. A becsületesség nem azt jelenti, hogy áldozatnak kell lenned. Ezt sokan félremagyarázzák, pont azért, hogy elhitessék, Te legyél becsületes (közben az áldozat szerepét teszik rád) miközben ők a tolvajok…

      Tudni kell különbséget tenni becsületesség és áldozat között.

      Egy nő, akit megerőszakolnak, nem lesz becsületes azáltal, hogy hagyja és tűri… és azzal sem, ha nem tesz ellene…

      Sajnos, tetszik nem tetszik, egy olyan államban, ahol a törvényesség megbukott, az emberek saját kezükbe veszik a sorsuk intézését. Ez egyenes következménye a törvénytelenségnek.

      Ahogy írtam, ez nem jó, de ez az egyetlen módja, hogy a káoszból aztán rend legyen..

      • Hotham United

        2014-06-17 at 18:29

        “Orbánék senkit nem vesznek komolyan, mert van hozzá pénzük, hogy mindenkit lefizessenek.”

        Dehát az maga a komolyan vétel, ha valakit le akarnak fizetni. A probléma az, ha a lefizetést valaki elfogadja. Ő a prostituált. (Itt most nem szexmunkásokat említek.)

        A sors saját kézbe vétele fontos, sőt elengedhetetlen, de ennek a bliccelés nem része.

  9. Hotham United

    2014-06-09 at 21:24

    E csapnivaló cikk nyelvezete előrevetíti a belső értelmetlenségét. A forma átcsapott tartalomba, ahogy teszi mindig.

    A lényeges adatpár az lenne: hányan fizetnek, hányan bliccelnek, illetve hányan fizetnének a bliccelők közül, ha nem tudnának bliccelni.

    • (x)LFS

      (x)LFS

      2014-06-12 at 00:05

      Előbb próbáld kitalálni, mit akarsz mondani! :) Nem és értem, mit akarsz tudni? Hány ember fizet, azaz vesz például jegyet egy évben? Szerinted ezt tudja valaki a világon? Úgy gondolod, hogy jegy vételekor adja meg mindenki a személyi számát, és akkor írják fel minden személynek, hogy mit vesz?

      És ezután valami csodamódszerrel, talán Aladdin csodalámpájának segítségével keressék meg, hányan nem fizetnek?

      Látsz két adatot. Mit nem értesz? 50 milliárd a menetdíjbevétel. Vitézy állítása szerint 2-3 milliárdot bliccelnek el. Mit akarsz még tudni? Matekhoz nem értesz?

      • Hotham United

        2014-06-12 at 19:53

        Én tudom, hogy mit akarok mondani. Ezért egyszerű a nyelvezetem. Use plain English, ahogy tanították és elvárták. Ilyen egyszerű. Durváskodás a nyelvhasználatban csak álcázza a mondanivaló hiányát, de nem fedi el.

        Azt minden szolgáltatónak fel kell mérnie, hogy a fogyasztók csalásával mennyi bevételtől esik el. Ez a kiindulópont, akár tetszik neked, akár nem.

        • (x)LFS

          (x)LFS

          2014-06-13 at 00:42

          Ez fel van mérve. Ezzel nincs is gond. 2-3 milliárd, ami nem oszt, nem szoroz, hiszen a társaságot nem lehet a menetdíjakból fenntartani, akkor sem, ha mindenki fizetne! Ez a lényeg, hogy az embereket butítják. A gazdaság nem így működik, persze ettől a kormánytól nincs mit várni, hiszen nem tudják, mit jelent ez a szó. Az elmúlt 4 évben láttunk bármi gazdaságit? Magánnyugdíj beolvasztása, és új adók tömkelege, ezt folytatják most… ennyit tud ez a kormány, azaz semmit…

          • Hotham United

            2014-06-15 at 10:59

            Örülök, hogy kitaláltad hirtelen azt, amit kérdeztem, nyilván személyi igazolványok elkérése alapján.

            Persze, hogy lehet tudni, mekkora valós és mekkora potenciális piaca van egy szolgáltatásnak. A kapitalista gazdaság alapja ennek tudása. A helyes gazdaság pont így működik, akár magán, akár állami a szektor.

            A bliccelők menetdíjának behajtása nem azért fontos, mert esetleg null-szaldós lenne ezáltal az üzem, hanem azért, mert ezt követeli az adófizető, akinek állnia kell az elmaradt bevételt.

            A bliccelő az lop. Fényes nappal lopja meg az embertársait.

          • (x)LFS

            (x)LFS

            2014-06-15 at 14:04

            Az adófizető, én is, azt követeli, hogy ne lopják el az adóját a politikusok! Az adófizető már többszörösen kifizette mindennek az árát, amit elloptak.

            És teljesen jogosan(!!!) bliccelnek ma az emberek! A kormány ugyanis elherdálja a pénzüket, a másik részét pedig ellopja.

            Ha én tőled beszedek 100 forintból 60-at, akkor jogosan várod el, hogy ennek legyen látszata a stadionokon kívül. Van már erről egy cikk: picsába fizetünk ennyi adót, ha nincs látszata” címmel. Gazdaság rovat.

            Amiről Te beszélsz, az a rabszolgaság alapja: tűrj el mindent, mert neked becsületesnek kell lenni, akkor is, ha beledöglesz! Nem igaz. Pont ezt próbálja beadni a rabszolgatartó diktatúra, mert ezzel érik el, hogy soha ne lázadj semmiért, tűrj el minden szemétséget!

            nem igaz! Nem szabad mindent eltűrni!

            Lássuk: 3000 milliárd! Ennyi magánnyugdíjat nyúlt le az állam, ma 84% az államadósság! Azaz magasabb mint korábban!

            Befizették az emberek ezt a pénzt? Igen! Hova lett? Eltékozolták, mert nem értenek semmihez!

            MOL részvények vásárlása 500 milliárdért, ma érnek a részvények 300 milliárdot! Befizették az emberek adóban? Igen! Hova lett? Eltékozolták!

            Stadionokra 150 milliárdot költött az állam! Az emberek befizették adóban? Igen! Hova lett? Eltékozolták!

            TELJESEN HELYES, hogy az emberek NEM VESZNEK JEGYET! A kurva annyukat, azt nézzék hülyének, ezek a senkiháziak! Csak az elmúlt 4 évben 3000 + 200 + 150 milliárdot basztak el a semmire, hogy csak a legnagyobbakat említsem! Ez 3350 milliárd forint!

            Évi 20 milliárdból felére lehetne csökkenteni a menetdíjakat!

            A jó büdös kurva annyuknak, annak fogják az emberek kifizetni a gusztustalanul magas menetdíjakat!

            Ja, ki ne felejtsem, hogy a 4-es metró újabb 500 milliárd, amit nem használ senki, mert semmi értelme ennek a vonalnak! Bammeg, végigmegy a 49-es villamos vonalán! Ezerszer jobb vonalat tudtam volna javasolni, de itt is az számított, melyik politikusnak hol áll a háza, hogy annak az értéke felmenjen!

            Nagy lófaszt fognak az emberek ilyen gusztustalanul magas árakat kifizetni egy szarházi bandának!

            Ha téged meglopnak, tetszik, nem tetszik, a minimum, hogy visszalopod. Ez helyes hozzáállás? nem, mert szarrá megy minden, de amíg az emberek 40%-a, fidesz szavazók birka, addig fizessék a fidesz szavazók a magas árakat! nekik ez kellett!

            Amíg ez a szenny politikai elit nincs leváltva, beleértve az mszp-t is! Addig teljesen helyes, hogy az emberek nem fizetnek ugyanazért 150-szer!

  10. Galbatomortyán

    2014-06-08 at 09:47

    Itt jegyezném meg, gyanítom, jó ügyet szolgál, továbbá csatlakoznék is mindjárt a kormány legújabb reklám adó nevü ötletének propagálásához!
    A videó előtti otp reklám nem egyszerüen gyalázat, de kifejezetten galádság is. Hír közlés ígéretével csábít, az olvasott tartalom megerősítése bizonyítása céljából, de rögvest az elején egy grandiózusat csalva ránk erőlteti a szemetét.
    Azért a szemetét, mert a reklámozó otp is tudva tudja hogy ezt az időpocsékoló silány tartalmat egyéb helyen, vagy kifejezetten közvetlenűl, nem nyitná meg senki.
    Pontosan az ilyen erőszakos reklámmal csalást kéne hatékonyan visszaszorítani a tervezett reklám adóval!
    Reményeim szerint sikerül majd.

    • bagalas

      2014-06-08 at 12:14

      A tervezett reklámadóval a világon semmit nem fogsz visszaszorítani. Gondolod az OTP majd nem fog reklámmal csalni csak mert van rajta egy kis adó? Frászt, majd beépíti a termékének az árába.
      Minden, ismétlem MINDEN ilyen jellegű adót a bankadótól a reklámadóig mindig a végfelhasználó fizet meg a termék árában. Tehát a magánember.
      Jó volna már ha nemzetünk vezérei is és rajongói is felfognák agyilag, hogy ilyen meg olyan adóval nem lesz semmi jobb csak max a csókosok bankszámlája nőhet.
      Jogi szabályozás kellene az anyagi, jövedelmi egyenlőtlenségek leküzdésére. Jogi, nem pedig adótörvényi.

      • (x)LFS

        (x)LFS

        2014-06-12 at 00:07

        Ez így van, Minden plusz adót át fognak hárítani, ahogy eddig is tették! Az adókat nem növelni, hanem csökkenteni kellene, ahogy az OECD már ezerszer elugatta.

        • Hotham United

          2014-06-12 at 19:55

          Gondolom az OECD azt is elugatta, hogyan csökkentsük az államadósságot és az adókat egyszerre.

          • (x)LFS

            (x)LFS

            2014-06-13 at 00:49

            Minden gazdasági szakember tudja, hogy ezt nem lehet. És azt is mindenki tudja, hogy nincs értelme az adósság csökkentésével foglalkozni. A GDP-t kell növelni! Ezt több cikkben is leírtam már, kicsit olvasgasd ezeket is az oldalon.

            Több állam adóssága megegyezik a mienkkel, sőt meg is haladja, lásd Japán! Eszük ágában nincs csökkenteni, mert nem lehet. Lesz az adósságról is majd cikk az oldalon. És a hitelpénzrendszerről.

            Anglia is felmérte mennyi idő alatt csökkenthető vissza adóssága, rendkívül erős megszorításokkal is kellene majd fél évszázad! Ehhez képest Orbánék behazudtak mindenkinek 5 évet. Igen, kicsit a kommunista tervütemre hajaz… ahogy orbán minden lépése a kommunizmusra.

            Ajánlom figyelmedbe az X-programot az oldalon, ha ez neked nem elég hiteles, akkor pedig ezt a könyvet:

            “A magyar gazdasági csoda” – írta Papp József, a Corvinus Egyetem docense

            Az x-program innen is vett át bizonyos ötleteket, irányokat, és számításokat..

  11. zsidany

    2014-06-03 at 19:58

    mások is mondják a magukét….http://www.youtube.com/watch?v=YHuqr2l7Gfs

  12. 2014-06-03 at 08:43

    “Arcképes igazolvány kötelező bérletvásárláskor is”
    Ez így nem igaz.

    • (x)LFS

      (x)LFS

      2014-06-06 at 16:26

      Így nem. Elég a számát bediktálni, vagy beütni az automatába, na most tényleg könnyebb lett az életünk :)

  13. Kriszti

    2014-06-01 at 20:17

    hali igazad van látom nem nagyon érdekel senkit ez a téma, én vidéken lakom de itt se jobb a helyzet igaz ez nem Pest de akkor is meg szállott fideszest semmivel se lehet észhez téríteni tapasztalatból tudom én is körül vagyok véve egypár agyatlannal!

    • (x)LFS

      (x)LFS

      2014-06-06 at 16:25

      A magyarok fele már birka, a másik pedig érdektelenségbe fulladt, már nem látnak semmi esélyt semmire…

      5%, aki akar is tenni a dolgokért, de ez kevés… Hamarosan elindul egy új oldal munkaskamara.hu

      Ez lehet a kitörési esély, még alakulóban van. Elkészül hamarosan a honlap is a lényegi leírással. Ez már hivatalos, bejegyzett lesz, tehát fel lehet vele lépni a politikával szemben.

      Akit érdekel előzetesen, az erre a címre írjon: munkas@munkaskamara.hu

      Ma 1-1,5 millió ember van, aki lényegében eltartja ezt az országot, a cél őket megnyerni, mert ez az 1-1,5 millió ember képes hazavágni az egész ország GDP-jét, azaz a hatalom náluk van, csak nem tudnak róla! A 3 millió nyugdíjas semmit nem ér velük szemben, csak a dolgozók ezt nem tudják. Ha sikerül egységbe tömörülni, egyetlen politikai hatalom sem lesz képes a dolgozókat többet elnyomni, ahogy ausztriában sem. Ez a cél.

Hozzászólnál?

Kilépés a válaszból

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


2 + 3 =

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

VanHolnap