alternativ_vanholnap
VanHolnap

Politikusaink igazi arca! (Videó) Paks nem a népre tartozik! A 314 forintos euró nem a kormány hibája!

nem_tartozik_a_nepre

Eljött a pillanat, amikor már nem szükségesek az erősebb jelzők sem… Minek? Felesleges… Azoknak, akiknek ebből a két videóból sem egyértelmű politikusaink igazi arca, annyit tudok mondani: – megérdemlitek, hogy ne 47 ezerből, hanem 27 ezerből éljetek meg! 

A videók önmagukért beszélnek. Politikusaink a kamerába sem mernek nézni, lapítanak, sunnyognak, mint egykor a kígyó a fán… Saját véleményük nincsen. A nagyvezírre várnak. Még Selmeczi Gabi – a máskor oly lelkes szónok – sem tud egy betűt sem kinyögni, egy egyszerű kérdésre, melyre egy óvodás is azonnal választ adna.

Ez a magyar politikai elit:

  • politikusok, akik úgy nyomkodják a gombokat, hogy indokolni sem tudják döntésüket, és talán tisztában sincsenek azzal, amire éppen szavaznak
  • politikusok, akik a parlamentet csak megélhetési színtérnek használják
  • politikusok, akik szögegyenest mást mondanak ellenzékben, mint kormányon

Politikusok. Országunk szégyenei. Akik miatt már több mint 4 millió a szegény és nélkülöző. De lelkiismeretük továbbra sincs.

Meddig? Kérdem én. Meddig tartjátok még hatalomban őket?

A 314 forintos euró nem a kormány hibája

A kormánypárti képviselők véleményét kérdezte erről a HVG:

Riporter: “A kormány mennyiben felelős a 314 forintos euró árfolyamért?

Harrach Péter (KDNP): ”Nem hiszem, hogy ez a kormány gazdaságpolitikáján múlna, sokkal inkább a nemzetközi pénzügyi helyzeten.”

Riporter: “Mikor korábban az előző kormány erre hivatkozott, tehát világgazdasági folyamatokra, akkor önök azt mondták, hogy az akkori gazdaságpolitika megbukott.”

Harrach Péter (KDNP): “Akkor ez volt az oka, most más.” (Közben gúnyos mosoly.)

Harrach Péter az a nyugdíjas képviselő, aki 1 milliós javadalmazása mellé 200 ezer forintos nyugdíjat vesz fel. Mint ismert, a politikusok olyan törvényt hoztak, hogy kizárólag a politikus vehet fel egyszerre fizetést és nyugdíjat. Harrach korábbi válasza arra a kérdésre, miért veszi fel a nyugdíjat, és jogosnak érzi-e, azt felelte, hogy az országgyűlés így döntött, joga van felvenni, nem lát ebben kivetnivalót.

A Biblia véleményét is illik megismernünk, ha már álszent, és bibliát soha nem olvasott – önmagát kereszténynek hazudó – egyének úgy gondolják, mindenki felett állnak:

Biblia:

Lukács 11:46
“Jaj néktek törvénytudók! Mert elhordozhatatlan terhekkel terhelitek meg az embereket, de ti magatok egy ujjotokkal sem illetitek azokat a terheket.”

Hogy még jobban finomítsam a képet: Harrach Péter végzettsége: TEOLÓGUS! A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szerzett teológusi (1995) és kánonjogászi (2006) végzettséget – akármit is jelentsen ez utóbbi. (Forrás: parlament.hu – egy képviselő adatai menüpont)

Ezt hívjuk az igazi álszentségnek… A Biblia többi részét nem idézném most, szerintem ebből is világosan látható, mennyire nem ismeri Harrach Petike azt az egyetlen iratot, melyet vagy 10 éven át tanult az egyetemen. Számomra picit durva, ha egyetlen könyvet sem sikerül ennyi idő alatt elsajátítani, hogyan gondolja, hogy alkalmas az ország irányítására? (hm… költői kérdés volt…)

Mindenképpen megjegyzendő, hogy Pokorni Zoltán az egész bandából az egyetlen tisztességesnek és őszintének mondható személy – véleményem szerint. De azért a pártot ő sem hagyta el. (Hát a pénz nagyúr.)

Utólagos elnézést kérek, ígértem az elején, hogy ehhez a videóhoz nem kellenek erős jelzők, mert önmagáért beszél… Mégis akadt egy kivétel: PINTÉR SÁNDOR, a videó végén, aki megtestesíti egy személyben a világ összes hímsoviniszta vadbarmát és azoknak leszármazottait 500 évre! Nem akarnék ennek az embernek a lánya lenni…

Paks nem az emberekre tartozik

Riporter: ”Támogatja, hogy legyen népszavazás Paksról?”

Illés Zoltán (Fidesz): “Mivel eldöntötte – szerintem gyalázatos módon – a Gyurcsány-kormány javaslatára a parlament…

Riporter: ”Várjunk! Most a Gyurcsány-kormány tehet arról, hogy Paks bővül? Jól értem?”

Illés Zoltán (Fidesz): “Hát többek között igen!”

Riporter: ”De hát ennek a kormánynak jogában van ezt megakadályozni! Miért nem tette?”

Illés Zoltán (Fidesz): “Még egyszer mondom, én kisebbségben maradtam ebben a vitában, mint 2006-ban…”

Riporter: ”És ennek ellenére is vállalhatónak tartja a fidesz tagságát?”

Illés Zoltán (Fidesz): “Természetesen!”

Naná, majd hülye lesz lemondani a milliós zsebpénzről…

Mindenért a Gyurcsány a hibás

Végül is megtudtuk, hogy már arról is Gyurcsány tehet, ahogyan ők most egyénileg szavaznak a saját kis kezecskéjükkel. Ezt is Gyurcsánynak köszönhetjük, ja és talán az IMF-nek… Ennél képmutatóbb, gyalázatosabb, undorítóbb társaságot nem hordott még lábán a Föld. De ha ez kell az ország népének? Akkor éljetek meg 27 ezerből, és senki ne sírjon ám miatta, ki ezeket még mindig támogatja!

Hisz ezeknek a “becsületes”, “tisztességes”, “egyenes”, “felelősség szóval tisztában lévő” embereknek a magyar nép kíván újabb 4 évet adni!? (Nem védem a másik bagázst sem, nem arról van szó, azok se jobbak, csak éppen most úgy tesznek.)

Nem tudja a bal, mit tesz a jobb

Mást mondunk ellenzékben, mást csinálunk kormányon: ez a vérbeli magyar politika. Hihető, hogy ezek vezetik ki az országot a slamasztikából, melyet ők maguk okoztak?

Riporter: “Önök egyetértenek azzal, hogy népszavazás legyen…”

Rubovszky György (KDNP): “Én azzal nem értek egyet, hogy önök ilyen piócák!”

Szegény, szegény vén KDNP-sek… Milyen felháborodást vált ki köztük, hogy nem csinálhatják titokban, amit csak akarnak! Már az is durva, hogy ilyen öregemberek ilyen nagy számban egyáltalán a parlamentben ülhetnek, főként a KDNP színeiben… (Az életkor egy állapot, és nem érdem!)

Apropó: TITOK! Mert a Bibliának erről is van ám véleménye:

Biblia

Lukács 12:2-6. Óvás a képmutatástól

“Mert nincsen olyan rejtett dolog, mely napfényre ne jőne, és oly titok, mely ki ne tudódnék. Annak okáért, amit sötétben mondtatok, a világosságban fog meghallatszani; és amit fülbe súgtatok a rejtekházakban, azt a házak tetején fogják hirdetni.

Szegény,szegény vén KDNP-seknek valaki szóljon már legalább, hogy hogy néz ki a Biblia a könyvtárban, és melyik polcról kell levenni.

Wittner Mária és az év mondata

Amit vele tettek a történelemben, ugyanúgy nem érdemelte meg, mint amit ma ők tesznek velünk! Az áldozatból elkövető lett…

Máriának a riporter adta meg a végső kegyelemdöfést, szegény szóhoz sem tudott jutni… Egyébként dicséret illeti a HVG riporterét, kiválóan teljesített, azonnal reagált a politikusok blődségeire, és nem hagyta magát lerázni! Ezt kell tenni! Nem kell hagyni magunkat! Addig kell a nyakukra mászni, míg el nem vonulnak önként, vagy annyira meg nem gyengülnek, hogy összeomlik fellegváruk, amit maguk köré emeltek.

A cikket Mária szavaival zárnám. Mondata akkorát üt, ha ebből nem lesz világmárka, akkor úgy vélem, semmiből:

Riporter: “Népszavazással nem kéne megtámogatni ezt a döntést?”

Witnner Mária (Fidesz): “Nem! Nem! Ne haragudjon, hogy laikus emberek szavazzanak az atomreaktorról, ez nevetséges!”

Riporter: ”De hát ön is laikus!”

Witnner Mária (Fidesz): (Nem kap levegőt, hatásszünet.) “Nem vagyok fizikus, de azért nekem vannak barátaim, akikkel én beszélgetek!”

Riporter: ”De másnak is lehetnek barátai, miért nem dönthetnek az emberek?”

Witnner Mária (Fidesz): “Ne haragudjon, nem fogok magának szabadelőadást tartani. Megszavazom és kész!”

Már csak annyit kellett volna hozzátennie: És le vagytok ti – magyar nép – jó magasról szarva!

“Nem vagyok fizikus, de azért nekem vannak barátaim, akikkel én beszélgetek!” – W.M.

Sajnálatos tény, hogy ezt a videót, amit a HVG készített, és leadta már több tévécsatorna – tegnap éppen az ATV Havas műsor foglalkozott vele -, alig 50 ezren látták a Youtubon! Most is az a kifogás, hogy kevés a reklám? Hogy nem ismert a HVG? Van ma Magyarországon 8 millió választásra jogosult! Ebből 2010-ben 5 millióan mentek el szavazni. Ehhez képest a videót látták 50 ezren!

Ha a magyar embereknek ma a tájékozottsága, tájékozottság iránti vágya és felelősségérzete akkora lenne, mint a hiúsága, már nem itt tartana ez az ország! Ilyen gyalázat, hogy ezeket a képviselőket most tervezi újra megválasztani közel 2,7 millió ember (ennyien szavaztak 2010-ben a fideszre, vélhetően ebből 2014-re maradt 2,2-2,4 millió), akik semmilyen valóság iránt nem fogékonyak, hát ez a borzasztó…

Bezzeg a VV lalikát, meg a többi nevenincs celebet milliók követik, és 100 ezrek lájkolják és böngészik naponta oldalukat… Komolyan nem is tudom, mit várjunk ettől az országtól…

VanHolnap.hu
A weboldal nem csupán problémákat vet fel, illetve szembe megy a sztereotípiákkal, de egyedülállóan megoldási javaslatokat is kínál programok formájában, melyekhez bárki hozzászólhat, javasolhat. (Programok menüpont) A cikkek egyetlen párt véleményét sem tükrözik. Ha hozzászólnál, ne tartsd magadban!

38 Hozzászólás

  1. Joe

    2014-03-07 at 11:49

    Már ne haragudjatok, de szerintem Wittner Máriának igaza volt.. mérnöki pályára készülök, és sajnos azt kell mondjam, be kell látni, hogy Paks bővítésére szükség van. Az atomenergia hasznosítása messze a legolcsóbb, és legkörnyezetbarátabb megoldás, ami a mai technológiával megvalósítható.
    Mielőtt még ész nélkül jönnének a hőbörgések:
    -”háde sugárzik!”: Igen, az a dolga. Ezért tudunk belőle energiát kinyerni, és sajnos valóban nem tudjuk ezt megtenni az utolsó cseppig, ezért a fennmaradó radioaktív hulladékot el kell tárolni. Szerencsére akik ezt kitalálták nem voltak buta emberek. A tárolás könnyen, és biztonságosan megoldható, odaszállítással együtt. (igen, vasúton, és “vannak hőkamerás felvételek, hogy a vagon csak úgy izzik”.. igen.. azért készítették a felvételt, hogy ezt lehessen mérni, és hogy a szállítást is biztonságos keretek közt tudják megvalósítani.
    -”háde drága”: Én azt mondanám, nincs ingyen. Egyszerű összehasonlítás: hadihajók: fosszilis tüzelőanyaggal hajtottakat mondjuk hetente kell tankolni? De felőlem spóroljanak a bengán.. legyen havonta. Nukleáris meghajtással 6 évente. (és igen, akkor ki kell kötni, eltart egy kis ideig, amíg ezt biztonságosan megoldják, és az idő pénz) De közben legalább más javításokat is el tudnak végezni rajta, szóval ez szükséges.. És bár a fosszilis tüzelőanyaggal hajtott hajókat lehet menet közben tankolni másik hajóról… :D igen ám, csak közben a másik hajó, ami az üzemanyagot viszi megtesz több száz km-t, és azt is tankolni kell, ráadásul a visszaúton rakomány nélkül megy, ami kb pazarlás. (persze a nukleáris hadihajóknak is kell ellátmány, mert mégiscsak emberek élnek rajta, akik esznek is néha..)
    És még ehhez jegyezném meg.. Szerintetek, ha képesek vagyunk megoldani, hogy egy hajón (az oroszok mondjuk voltak olyan elvetemültek, hogy repülőt is alkottak.. de azt most hagyjuk, mert az tényleg beteg dolog, és azzal én sem értek egyet) több száz ember biztonságosan éljen egy atomreaktor mellett, akkor majd pont egy szárazföldi nagy hellyel rendelkező létesítményben ez nem fog menni..
    -”háde Csernobil”.. így van, történnek balesetek és ezekből mindből tanulunk. Mindennek megvan a maga kockázata, de azt hadd mondjam már el, hogy Európa (és kb minden más kontinens) többi országa tele van atomerőművekkel (és mivel nem arra tervezték, valószínűleg nem fognak felrobbanni) de ha mégis.. Teljesen mindegy, hogy Ausztriában, Oroszországban abból a szempontból, hogy éri-e az országot sugárszennyezés. Éri. Sajnos mikor Csernobilban bekövetkezett a katasztrófa, hiába próbálták titkolni.. Mikor akárhol máshol Európában bementek a munkások dolgozni a helyi atomerőműbe jelzett a beléptetőkapu Geiger számlálója, mert kívülről a vitték be a szennyezést a ruhájukon..
    Ennek a kockázata hihetetlenül alacsony, akármilyen rosszul is hangzik pénzben mérve ezerszeresen megéri, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy ekkora hátrányba kerüljünk Európa többi országához képest csak azért, mert néhány demagóg politikus azzal eteti a népet, hogy nem kell ez nekünk.. (Azt nem említik, hogy a jelenlegi Paksi erőművet lebontanák.. pedig ugye ez így ebben a formában nonsense.. :D Hát. ami most épülne még modernebb, még biztonságosabb dolog, az nem kell, de régi, az azért persze senkit nem érdekel.. azt már úgy megszoktuk..)
    -”háde a megújuló energiaforrások”: XDD igen, majd pont ez a béka segge alatti pénzügyi helyzetben levő ország fog súlyos milliárdokat ölni szélkerekekbe. Egy darab olyan szélkerék, amiket néha lehet látni.. mondjuk 8 MW teljesítményt képes leadni. HA éppen a szélnek úgy tartja kedve, és fúj. Ehhez képest egy ipari gázturbina mondjuk 600 MW.. bár azt azért erősen etetni kell valami éghető anyaggal. íg még az is gazdaságtalanabb, mint az atomenergia.
    “Az utóbbi években jelentősen csökkent a szélenergia előállításának ára, de még nem olcsóbb, mint a más módokon előállított áram ára (25 Ft/kWh, az átlag 14.16 Ft/kWh-val szemben)” ~wikipedia.
    És ez az átlag.. ennél az atomenergia még olcsóbb.
    Annyira bírom, mikor valaki megjelenik egy elektromos sportautóval, hogy ő mennyire környezetbarát.. Hát az energia nem terem csak úgy ott a konnektorban.. a vezeték (ami már energiaveszteséggel jár!) másik végén ott van egy nagy valószínűséggel fosszilis tüzelőanyagot hasznosító elektromos energiát előállító berendezés.
    És ezek azok a dolgok, amiknek egy átlag magyar nem néz utána. Csak hallja a demagóg hülyeségeket, és ha valaki azt mondja, hogy nem kell nekünk az erőműbővítés (ami ráadásul munkahelyeket teremtene) akkor birkaként megy a többi után.. fogná magát, és ellene szavazna.
    Be kell látni, hogy ennek az országnak szüksége van erre a bővítésre.

    Amiről eddig nem volt szó, és valószínűleg pár olvasó hülyének néz, hogy elbeszélek a probléma mellett:
    Honnan legyen erre pénz? Nem tudom. Nem vagyok gazdasági szakember, de ha már valamire, akkor erre kéne kiírni népszavazást, és csak annyit közölni a néppel, hogy milyen lehetőségek vannak. Nyilván sok szempont van. például, hogy a meglévő reaktorok orosz technológiával épültek, akkor tőlük fogunk segítséget kérni a bővítéshez is, nem az amerikaiaktól, vagy a csigazabálóktól, akik csak vakarnák a fejüket egy darabig, hogy Igor ezt 40 éve hogy gondolta.. És ha már onnan jön a technológia, akkor nyilván szívesebben segítenek, ha ez nekik extrán megéri, mert még a kölcsönt is ők adják..
    A magyar beruházások egyébként szörnyűek.. hihetetlen, mekkora része megy el a teljes költségnek zsebbe.. De ebben egyébként az a felháborító, hogy ezt így tanítják a gazdászoknak :D .. minden országban megvan, hogy egy project teljes költségének hány százaléka megy el korrupcióra, zsebbe. Én azt mondom, hogy jól van.. felőlem tegyék el, ha már keveslik a fizetésüket, de legalább épüljön valami. (nem úgy mint a négyes metró, bár most hogy közelednek a választások, csak elkészül az is végre).
    Ja és még egy..
    http://444.hu/2014/03/02/a-hazaarulo-prezi-vezer-az-antikrisztussal-szovetkezik/
    Bocsánat, hogy másik oldal cikkével példálózom, nade amíg ilyen emberek élnek ebben az országban, addig jogos a kérdés: “Tényleg jól járnánk, ha ezeknek az embereknek a vélemyényére alapozva döntenénk egy atomerőműről?”

    • Joe

      2014-03-07 at 12:00

      Amúgy igen, szerintem is felháborító, ahogy a politikusok viselkednek.. Nem értünk vannak, hanem magukért. És ezt mi megengedjünk nekik. HÁT könyörgöm, mi szavaztuk meg őket! Joguk van ezt tenni. Sajnos. Erre azt az egy megoldást tudom elképzelni, hogy valaki Guy Fawkesot játszik.. :D
      Egyébként meg ez mindenhol így van, legfeljebb kevésbé arcátlan módon.
      (Mondjuk vannak szintek.. érdemes például a Japánokat tekinteni, ahol pár perces vonat késés miatt lemondott a közlekedési miniszter..) Na nálunk nem ez a helyzet.. hömm

      • (x)LFS

        (x)LFS

        2014-03-07 at 22:31

        Sajnos sok dologban nem értek egyet.

        1) Wittner Máriának nincs igaza, Máriácskánk hülye, mint a tököm…

        Te ismresz bármilyen hatástanulmányt?

        Pont ez a probléma: ha te mérnöknek készülsz, ne mondd már, hogy nem tekintesz át legalább 5-6 alternatívát, mielőtt döntenél.

        A hatástanulmányokat a fidesz titkosíttatta. Vajon miért?

        Hogy az atom a legolcsóbb. Írtál wikipédiás adatokat, amivel azért óvatosan. Az x-nek már van egy számítása az atom és napenergia árának összehasonlításáról, készül erről a cikk, majd nézz vissza.

        Most kérdezek egy gazdaságit: mi a nehezebb, 1kg vas, vagy 2 kg csirketoll?

        Számtalanszor elmondta mindenki, hogy az atom ma már valóban olcsóbb, hiszen nem számolunk bekerülési értéket! Ha te indítasz egy vállalkozást, amelyben veszel egy autót, ami 1 litert eszik százon, akkor ebbe az autóba tankolsz a legolcsóbban! De ez az autó mondjuk 1 milliárd forint.

        Vagy veszel egy autót, ami 10 litert eszik százon, ellenben 10 millió forint. Akkor melyik a jobb választás? A kapott árba mindig be kell számolni a bekerülés értéket is!

        Na ezek azok az adatok, amiket nem tudunk! 14.16 Ft/kWh-t írsz az atomra. Ebbe beleszámoltad a 3000 milliárdot és kamatait visszaosztva az erőmű élettartama által megtermelt egységnyi energiára? Mert ezt is hozzá kell ám adni!

        És akkor máris megtudod, hogy adott esetben nem is olcsóbb!

        Csak egy példát említek: passzív házak havi rezsije: 10 ezer forint! Kell ehhez atom? Nem. Az atom olcsóbb ennél? nem.

        2020-tól Uniós szabályozás okán már kizárólag passzív házak épülhetnek minden uniós országban! Nem véletlenül állnak le a németek az atommal! A passzív házak rezsije ugyanis annyira minimális, amit más energiaforrásokból már majd fedezni tudnak.

        Azt tudod, hogy az orosz szerződésből mennyi jut majd ismét Orbán haverjainak? Tudod, hogy bármi, amit ez az ország épít, többszörösébe kerül, mintha Németországban épülne? Sokszorosát fogja mindenki fizetni még ennek a titkos szerződésnek..

        De készül a cikk, reményeim szerint több konkrét adattal is…

        • Joe

          2014-03-10 at 16:31

          Édes istenem.. :D
          Persze, a Fidesz titkosíttat mindent.. akkor keress külföldieket.
          A napenergia tényleg nem rossz, de jelenleg ha napelemeket akarsz használni, azokat gyakran kell cserélni, és sajnos drágák. ha máshogy akarod hasznosítani a napsugárzást, arra is vannak módszerek, de mivel nálunk létezik olyan időszak, hogy “TÉL”, ezért szerintem nem ezen a téren kellene keresgélni. Van pl a Googlenek egy naperőműve.. egy sivatag közepén. (mondjuk az tükrökkel működik, meg tartós, olcsó, tényleg fasza, csak nálunk (még) nincs sivatag.
          Ha mindenkinek annyi lenne a fizetése, hogy megtehetné, hogy felpattint a tetőre ilyen megoldásokat, az tényleg nagyon király lenne, de ezt országos szinten megoldani.. messze nem olyan egyszerű, mint építeni egy új reaktort, azt csá.
          Abban a 14,16 Ft/kWh-ban szerintem benne van az építési költség, és nyilván ez egy átlag, h kb ennyi szokott lenni, nem konkrétan a magyar pénznyelők helyzetére vonatkozik. Igen, az atomenergia olcsó. Nem tudom, miért olyan nehéz ezt elhinni.
          Azon, hogy 2020-tól nálunk csak passzív házak fognak épülni csak röhögni tudok.. nézzél már körül! :D Vagy addigra már szerinted nem leszünk Uniós tagország?
          Az, hogy mennyi része megy el zsebbe, honnan tudnám? Senki sem tudja, de ha elolvasod, erről írtam az első bejegyzésemben is. (Ha más épülne, akkor másra szánt pénz folyna el.. ez ilyen megint csak sajnos.)
          És természetesen tudom, hogy itt minden többe kerül, mint külföldön.. autópálya km-árától kezdve a metróig.. :D
          De egyébként a pénzügyi finanszírozási lehetőségekről többet kéne közölni a néppel, azt is írtam.
          Egyébként itt akkora divat Orbánt szidni, hogy az valami hihetetlen.. :D Gondolkozzatok már! Hát szerintetek nem tök mindegy, ki van ott abból a szempontból, hogy lop-e? Elmondom, DE teljesen mindegy. Az viszont nem mindegy, hogy most épül valami, a bal oldal kampányából meg csak szardobálást hallok, hogy hádehédenemjó.. Semmi javaslatot, hogy akkor most ők konkrétan mit csinálnának.

          • Joe

            2014-03-10 at 16:50

            Amúgy megpróbálsz engem kioktatni, miközben te vagy a “hülye, mint a tököd” (az enyémet nem sértegetem ilyesmivel)..
            “Csak egy példát említek: passzív házak havi rezsije: 10 ezer forint! Kell ehhez atom? Nem. Az atom olcsóbb ennél? nem.”
            Akkor most vegyük ezt a részt:
            “Most kérdezek egy gazdaságit: mi a nehezebb, 1kg vas, vagy 2 kg csirketoll?
            Számtalanszor elmondta mindenki, hogy az atom ma már valóban olcsóbb, hiszen nem számolunk bekerülési értéket! Ha te indítasz egy vállalkozást, amelyben veszel egy autót, ami 1 litert eszik százon, akkor ebbe az autóba tankolsz a legolcsóbban! De ez az autó mondjuk 1 milliárd forint.”
            Szerinted a passzív ház biza olscón fenntartható. Mondok valamit: Nem. Mi is akartunk szélkereket állítani a kertbe: drága a generátor, meg ha hatékonyabb akarsz lenni, akkor a lapátok is. Akartunk napelemet a tetőre: amin már érdemes gondolkodni, mert termel annyit, az kurvadrága, érdemesebb fizetni az olcsó paksi delejt, pláne, ha azt vesszük, hogy ez nem egyszeri költség, hanem a rendszer öregszik, és cserélni kell x évente.

          • Joe

            2014-03-10 at 17:08

            Ja, és még a titkosításhoz annyit, hogy aki keres, az talál:http://www.atomeromu.hu/download/261/K%C3%B6rnyezeti%20hat%C3%A1stanulm%C3%A1ny%20-%20K%C3%B6z%C3%A9rthet%C5%91%20%C3%B6sszefoglal%C3%B3.pdf
            Gugli első találat..
            A hivatalosat nem tudom, miért titkosították, valószínűleg necces lenne nyíltan kimondani, hogy Vaszilij majd jobban ért Igor (isten nyugosztalja) régi kézirataihoz, mint John.
            Nem hiszem, hogy egy hatástanulmányban, akár egy 10 évre titkosítottban is szerepelne olyasmi, hogy “hehe, így jobban tudjuk tömni a zsebünket. “

        • Joe

          2014-03-10 at 18:42

          És most kicsit logikátlan módon ide írom (bár később, mint az előző kommentjeimet, de a reklámsávod miatt az utsó kommentem már nem látszik)
          3000 milliárd forint irreálisan sok, szerintem is, de Magyarországon ennyiből épül. Ebből a hollandok építenének 5400 MW teljesítményű szélkerékfarmot, szemben a jelen fennforgó 2400 MW-os bővítéssel.
          ÁMDE 1) Az Hollandia (az emberek felfogása más, ott nem csalnek el ennyit).. És szerintem ha más lenne kormányon vagy nem lenne ez a beruházás, vagy még többe kerülne (egyesekkel ellentétben nekem nem aranyhal memóriám van, nem mindig a fidesz volt kormányon).
          2) Az Hollandia megint csak. A földrajzi viszonyok kedvezőbbek, mert ott nagyjából állandó széljárás van, mind irányra, mind erősségre tekintettel.. Nálunk ez kevésbé mondható el, így kevésbé lenne termelékeny egy szélkerék, mint ott.

          • Joe

            2014-03-10 at 18:50

            UPDATE!:
            Amit az előbb számoltam bullshitnek bizonyult, mivel túlbecsültem a lehetséges technológiát. A földrajzi adottságok többet számítanak, mint gondoltam. A magyar viszonyok esetében mondjuk az 1 MW-os turbinák jöhetnek szóba, mert gyenge a szél. Ennyi. Nem tengerparton vagyunk.
            Én az előbb optimistán 3MW-osakkal számoltam. Hát így már sajna nem éri meg, szal még ez sem jó indok, sorry.

          • Joe

            2014-03-10 at 18:53

            +ezek ugye akkor termelnek, ha egyáltalán fúj a szél. Hollandiában ezzel nincs gond.
            Ezzel szemben paks stabil energiaszinten tud termelni, amennyit éppen beállítanak, annyit termel.

          • Joe

            2014-03-10 at 18:58

            ÉS: igen, nem csak ezt a lehetőséget vizsgáltam meg, beszélgettem egy energetikai mérnök ismerősömmel, szóba jött a biomassza, geotermikus energia, napenergia, vízenergia…
            Mindegyiknek megvan a maga oka, h miért nem kivitelezhető, vagy miért gazdaságtalan. Szóval fenntartom, hogy Wittner Mária nem mondott sületlenséget.

          • (x)LFS

            (x)LFS

            2014-03-11 at 01:29

            JOE!

            Ahogy mondtam, készül a cikk erről is az oldalon.

            Amikben nem vagy tájékozott, az a passzívházak. Igazából ebben az országban ha jól tudom, nincsen 20 passzív ház sem!!! Igazából erről nagyon kevés mérnöknek van ma még hosszú távú tapasztalata, éppen ezért kellene várni Paks2 beruházással!

            Mérnök ismerősödet megkérdezheted, de kérdezd meg, mennyi passzív házat tervezett életében, és hol fog járni a technológia 10 év múlva?

            Néhány cikk a témában:
            http://www.metropol.hu/mellekletek/lakoter/cikk/1139010

            Az éves, megismétlem ÉVES fűtésszámlája ennek a passzív társasházi lakásoknak 15 ezer forint! Havi 1250 forint!!!!

            Sajnos a legtöbbször csak a fűtésszámlát emelik ki. De itt egy másik cikk, ami leírja, hogy:

            “A mintalakásunkra polykristályos napelemek kerülnek elhelyezésre. A napelemek által előállított egyenáramot egy inverter segítségével alakítjuk át 230 V váltóárammá. A megtermelt elektromos áramot visszatápláljuk a közműhálózatba. Ezért éves szinten várhatóan egy átlagos család áramfelhasználását figyelembe véve a villanyszámla nulla egyenleget fog mutatni. Így a lakás tulajdonosának csak a használati vízdíjat valamint a csatornadíjat kell fizetnie.”

            http://www.passzivhazakmindenkinek.hu/index.php?action=menu&id=15

            A passzívháznak nagyon sok kritériuma van! Nem elég, ahogy te írod:

            “Szerinted a passzív ház biza olscón fenntartható. Mondok valamit: Nem. Mi is akartunk szélkereket állítani a kertbe: drága a generátor, meg ha hatékonyabb akarsz lenni, akkor a lapátok is. Akartunk napelemet a tetőre: amin már érdemes gondolkodni, mert termel annyit, az kurvadrága, érdemesebb fizetni az olcsó paksi delejt, pláne, ha azt vesszük, hogy ez nem egyszeri költség, hanem a rendszer öregszik, és cserélni kell x évente.”

            Szerintem kezdő mérnökként előbb tájékozódj, mielőtt “tervezgetni” kezdesz.

            Először is, sétálj el a BME-re, ha odajársz vagy fogsz, ugyanis:

            http://www.metropol.hu/cikk/959076-odoo-hazatert-a-bme-udvaran-a-kulonleges-passziv-haz

            Ahogy a tervezők írják: “Az Odoo ház a tetején és az oldalán elhelyezett napelemek segítségével hazai körülmények között kétszer annyi energiát képes megtermelni, mint amennyit fogyaszt. Így a saját szükséglete mellett például egy elektromos autót is képes naponta feltöltetni körülbelül hetven kilométernyi útra. (…) A tegnapi bejárás során azonban a tervezők hangsúlyozták: az Odoo-t magyar viszonyokra, négy évszakhoz tervezték. ”

            Apropó, amit belinkeltél, mint hatástanulmányt, az 2006-os, még az mszp csinálta! Jelenleg NINCSEN elérhető hatástanulmány! Talán éppen a bemutatott cikkek miatt!

            Mire odajutunk, hogy pkas 2 megépül, már azzal a szarral feltehetően mi fogjuk a legdrágább rezsit fizetni az EU passzív házaival szemben!!

            Orbánt pedig nem lehet nem szidni, ugyanis egy megalomániás, hazaáruló barom.

            Paks 2 csak azért kell neki, mert nincsen gazdaság! Ergo nem tud munkahelyeket teremteni, amit behazudott, az 1 milliót! Nem tud GDP emelkedést felmutatni!

            Mindezt majd ezzel a mesterséges hitellel megoldja, kiemelem: MESTERSÉGES, azaz 20-30 év múlva ennek a mesterséges látszatnak magyarország újra megissza a levét, ahogy a kommunizmussal.

            Orbán ugyanúgy átveri az embereket Paks-sal, hogy az IMF hitellel. Ott is próbálja elhitetni, hogy visszafizettük. Nem fizettünk vissza semmit: az olcsó hitelt lecseréltük egy drágábbra.

            2020-től pedg az EU-ban tényleg csak passzív házak épülhetnek! Te, ha saját házat akarsz építeni, nem kapsz rá engedélyt csak akkor, ha bemutatod a kiviteli terveket, melyek megfelelnek a passzív ház minősítésnek! Mert az EU célja a valódi rezsicsökkentés! A CO2 kibocsátás csökkentése! És az élhetőbb Föld!

            A mostani árba, amit mondasz pedig nincs beleszámolva az építés költsége! Ez már többször elhangzott híradókban is. Az LMP pont azért pereli a kormányt, mert nem adják ki a hatástanulmányokat. Illetve mert nem tudjuk, mennyibe fog kerülni nekünk ténylegesen paks2. Nem tudjuk, mikortól kell kamatot fizetni? Mennyit? Mikortól törlesztünk? És sok sok mindent, így pedig értelemszerűen nem lehet az áram árába sem beleszámolni ezeket!

            nem tudjuk, ténylegesen mennyi energiát állítunk majd elő? Ezt is bele kell számolni, hogy tudjuk mennyi lesz az áram ára Ft/kWh-ban!

            Ma gyakorlatilag semmit nem tudunk! Witnner “szagértő” Mária pedig még annyit sem!

          • Joe

            2014-03-11 at 13:44

            Nézd, mielőtt félreértenél, én nem vagyok az újítások ellen. Szerintem is tök király, hogy léteznek energiatakarékos megoldások, de ahogy te is írtad, “Igazából ebben az országban ha jól tudom, nincsen 20 passzív ház sem!!!”
            És egy darabig nem is lesz (arányaiban még sokáig nagyon kevés lesz, mert mert ha tényleg 2020-tól csak ilyeneket lehet majd építeni, akkor is, az még 6 év, és azután is csak az újépítésűekkre lehet majd eképpen tekinteni..) Egyébként van ezeknek a dolgoknak azért egy látható fejlődési üteme. Például már majdnem minden házon van hongarocell szigetelés. Rengeteget számít. Az elektromos használati tárgyak elromlanak, elavulnak, és az újabbak már energiatakarékosabbak. Ez is sokat számít. De alapvetően szükségünk van elektromos áramra.
            http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_er%C5%91m%C5%B1vek_list%C3%A1ja
            Tudom, hogy nem szereted a wikipediát, de most ezt leltem..
            ezek közül környezetbarát megoldás három vízerőmű, és Paks. a többi fosszilis tüzelőanyagokat éget. Szóval én még mindig azt mondom, hogy Paksot bővíteni jó ötlet, és kell.

          • (x)LFS

            (x)LFS

            2014-03-11 at 20:27

            A wikipédiát továbbra se tudom szakmai alapnak venni semmihez…

            Én is tudom, hogy sok idő, míg nálunk lesznek tömegével passzív házak… a 2020-as dátum pedig biztos, ez tény. De ahogy a politika nem foglalkozik ezzel, így éppen ezért nem is lesz ebben fejlődés. Ahogy pl. minden találmányunk külföldi kézen, mert a magyarnak nem kell semmi….

            Azt sem állítottam, hogy biztosan nem kell paks2. Azt mondtam, hogy wittner “szagértő” mária menjen nyugdíjba, és játsszon az onokákkal, mert ahhoz ért!

            Ha odamennék szagértő máriához, hogy ugyan már, válaszoljon nekem néhány kérdésre dolgozatban a passzív házakkal kapcsolatban, az osztrák zöldenergiával kapcsolatban, azzal kapcsolatban, hogy a tudomány hol lesz tíz év múlva, asszem nézne, mint rozi a moziban.

            Mikor bejöttek a vékony tévék (plazmák stb.), áruk kb. 1 millió forint volt, ma már 80 ezerért akkorát kapsz, mint a szobád fala! Pedig mindössze néhány év telt el azóta! Ez lehetett kb. tíz éve…

            Paks2-vel várni kellett volna, ez tény. jelenleg nem sürget az idő. Ma egy olyan technológiával fogjuk építeni, amihez nem ismerjük a hatástanulmányokat, semmit… nem tudjuk, mi lesz 10 év múlva… és biztos hogy elvaultabb lesz, mintha 10 év múlva állnánk neki…

            Az is tény, hogy ha a magyarok elé, ha 100 gyufásdobozt teszel lefelé, melyből 99 alatt van egy százas, a magyar biztos, hogy azt az egyet választja, ami alatt nincs semmi. Ezt a történelem is igazolja… :/

            Mi mindig máshogyan indulunk el, mint a nyugat, meg is van az eredménye…

            Hatástanulmányok nélkül pedig te is csak a megérzésedre hallgatsz, ami kevés egy 3000 milliárdos beruházáshoz.

            Lásd, a szerencsételn balfék orbán mikor vett MOL részvényt? Amikor mi buktunk vele 200 milliárdot! Ennyit a megérzésről a tudomány és szakértés helyett… 500 milliárdért veszi, 300-at ér. De ő könnyen játszik más pénzével…. :/

            Nekem biztos, hogy passzív házam lesz! Az is biztos, hogy nem ebben az országban… mert ebből elegem volt itt…

            Még sok mindenről írok majd az új menüpontban: “CSATLAKOZZ MAGADÉRT!”

  2. peter

    2014-02-18 at 15:31

    kivancsi vagyok kifogja finanszirozni a csicska eletet ezeknek a kommunista fergeknek amikor mar az adozo magyarnep elvandorol az orszagbol majd a ciganyok meg a nyugdijasok paks es minden ami az orszagban folyik a nepre tartozik remelem minden politikus csak nezzen a napba kb egy hetig

    • bagalas

      2014-02-24 at 01:19

      Addigra már mind cipruson lesz és fűszoknyás lányokkal hempereg, pont mint az Ukrán elnök. Senki nem tudja hol van de lefogadom kurvajól érzi magát valami meleg mediterrán helyen :D

  3. Bobek

    2014-02-12 at 10:44

    ez az egész paksi történet szánalmas és felháborító, benne van minden ami ma Magyarország 2014-ben..
    lesz..ják az embereket és a választókat, és közben demokráciáról és sikerről hazudoznak..
    undorító úgy ahogy van..
    50-80 évre eladósítják az országot, ráadásul az oroszoknak(!), minimum 8x akkora a projekt mint a 4-es metró (amibe majdnem beledöglött Budapest), és még csak meg se kérdezik az embereket róla..
    ez ám a nemzeti együttműködés rendszere mi?..:-)

  4. Cingár

    2014-02-11 at 15:19

    Hagyjuk már a fidesz szarozását ez olyan tipikusan liberális félrebeszélés. Azok akik tüntetnek a paksi beruházás ellen azok kicsodák, kik a szüleik a rokonaik az őseik? Vegyük már észre, hogy itt egy kutyakomédia zajlik amiből az xBeszó!unk is kiveszi a részét. Ugyan arról a bandáról van szó akik az elmúlt 24 év alatt hazavágtak minket teljesen már csak a gondviselésben bízhatunk mert mindenki aki a politika környékén sepreget az mind kis haszonleső elvtelen szar a nemzetet leszarja, csak a haszonlesés motiválja.

    • szgabi/Aki Én

      2014-02-11 at 22:41

      Liberális félrebeszélés ha valaki látja a nyilvánvalót és nem hallgat róla? Nem tudom eldönteni, hogy inkább liberális, vagy inkább félrebeszélés. A második mondatodat sajnos nem sikerült értelmeznem. Annyit biztosan tudok róluk, hogy olyan emberek, akiket nem sikerült a titkolózással meggyőzniük. Paks akár jó is lehet, de akkor lássuk mi is az amivel ezt indokolják. Miután évtizedeket meghatározó beruházás, jogunk lenne tudni a részleteket. Ha így lenne, talán nem is beszélnénk népszavazásról. Igazad van, tényleg hazavágtak mindent 24 év alatt. És akkor mi legyen? Várjuk az isteni gondviselést szépen csendben? Egyenlőre azt mondom, hogy szerencsére az X is kiveszi a részét, most nem látszik jobb alternatíva. Azt ne is várjuk, hogy olyan valaha is lesz, ami mindenkinek tökéletes, jelenleg viszont az egyetlen, ami nem tökéletlen. Akármennyire is szeretnénk, politikusok nélkül nem működik. Egyébként a fidesz nem szarozását hívják birkaságnak. Én a magam részéről nem gondolnám, hogy a fideszt bárki is érdemtelenül szarozza. Egyébként szarozásban a fidesz mindig is élen járt. Normális program és hatékony gazdasági intézkedések helyett, a megosztás és az uszítás a fő fegyverük.

      • Cingár

        2014-02-23 at 13:03

        Tudod Te miről beszélek, csak mint említettem Ti is arról a tőről fakadtok mint az országrontók csak próbáltok helyezkedni hátha leesik egy kis morzsa. A Fidesz szarozása az meg a félrevezetés maga. Ahhoz értetek, hogy lebirkázzátok azt aki nem áll be a kórusotokba de már mondtam Ti is ugyanazokhoz tartoztok mint a 24 éve regnálók!
        Ez a legutóbbi válaszod pedig egy összefüggéstelen halandzsa, zagyvaság, érintve néhány a médiában rotyogó fost. Számomra értékelhetetlen, úgy tűnik, mintha fogalmad sem lenne semmiről.

        • szgabi

          2014-02-25 at 08:39

          Sajnálom ha így gondolod. Viszont Tőled még kevésbé hallani konkrétumokat. Talán megoszthatnád velünk, hogy mi lenne a helyes irány szerinted. Eddig úgy tűnik, Te sem tudsz mást, mint a veled egyet nem értőket szapulni. Politika nélkül nem fog menni sajnos. Továbbra is azt mondom, hogy ha valami annyira hazug, aljas és korrupt mint a fidesz, akkor annak mennie kell. Ebben mi a félrevezetés? Ezt hívhatod fröcsögésnek ha tetszik. Nem az a birka, aki nem áll be ebbe a kórusba, hanem az aki nem hajlandó tudomásul venni a hazugságokat és ez a réteg egy országot tesz tönkre ezzel. Ez igenis végtelenül felháborító és dühítő. Nem kell az X programot pártolnod, de ha tudsz, mondj jobbat, vevő vagyok rá.

        • (x)LFS

          (x)LFS

          2014-03-07 at 22:50

          Cingár! Majd talán rájössz, hogy valakik valódi programmal vágtak neki a dolgoknak. Csak a magyar nép mindig a hülyeséget látja és hallja meg…

          Számomra nem létérdek a politika… Külföldön ezerszer nagyobbak az esélyek, és még nyugalom is jár mellé…

          De mikor mindenkit elüldöztetek, aki akart tenni, akkor gondolkodj el: megérte nem gondolkodni?

  5. Robi

    2014-02-11 at 06:56

    Én írtam egy levelet az xbeszolunk készítőinek, hogy ki az aki viszi ezt a programot, kire kell szavazni, kik vannak benne, honnan jöttek stb. kérdéseket feltettem, de válasz nem jött.
    Jött egy visszaigazoló levél, hogy megkapták a levelemet, de nem válaszoltak…

  6. ZoliZ

    2014-02-10 at 18:29

    Az elmult 23 evben a politikai elitben szereploket (a hater kiszolgalokat is beleertve) mind el kell fogni, majd elitelni a kovetkezokert, a teljesseg igenye nelkul:

    - csalas
    - rablas
    - gyilkossag (hany ember lett ongyilkos?)
    - hazaarulas
    - deportalas (hany embernek kellett elhagyni a hazat akarata ellenere?)
    - kozosseg elleni izgatas (az egesz ami a mediaban folyik)

    Ami termeszetesen teljes vagyonelkobzassal kell tarsulni.

    Tenyleg kene egy DOZSA GYORGY ennek a nyomorek orszagnak, aki jo rendesen odacsap!!!

    Ui.: termeszetesn a halal is enyhe itelet lenne ezeknek!!!

  7. Starek

    2014-02-10 at 14:41

    Ez a HVG-s banda tényleg egy ocsmány piócák gyülekezete. Ezeknek a szarháziknak nem csodálom, hogy senki sem akar nyilatkozni.

    • szgabi/Aki Én

      2014-02-10 at 21:07

      Az a baj, hogy nem a HVG-nek nem válaszol, hanem nekünk. Közszereplő, a mi csicskánk, a nevünkben hoz nekünk döntéseket(persze rájuk nem vonatkozik), mi raktuk oda őket(bassza meg), kutya kötelessége válaszolni. Ez nem kívánság műsor, nem szívességet tesz a barma. De ezek nem is értik, hogy miért rühellik őket. Nézd meg a Kósa anyatejes videóját. Ha az nem csapja ki a biztosítékot, akkor mi? Mármint ha érted a lényegét…
      Sokan a riportert fikázzák. Tényleg az a probléma, tényleg csak az jött le sokaknak. Mindennek vége…Nem is értem miért foglalkoznak a riporterrel? Tényleg ő a mi problémánk???

  8. Qub

    2014-02-10 at 13:09

    Hahahhahahaha.. Hát most nevetnék nagyon ha nem sírásra adna okot az egész.. Gombnyomogató majmok gyülekezete..

  9. zsidany

    2014-02-10 at 10:07

    Tisztelt hozzászólók.

    Ha már ilyen jól látjátok a hibákat, annyit igazán meg tehettek hogy önként csatlakoztok az Apostoli Magyar Királysághoz. Épitsünk új államot.. csak létszám kérdése mit tudunk megtenni.

  10. Döm Dödöm

    2014-02-10 at 09:50

    Nem lesz népszavazás ebben a kérdésben, ez a magyar nép tényleg nevetségesen ostoba. Sírok amikor iyleneket látok, de tehetetlen vagyok, mert -mi MAGYAROK- kevesen vagyunk, nagyon kevesen.

    Épp most volt a svájci népszavazás a bevándorlás szigorításáról. Mert nekik JÁR a népszavazás. Nekünk meg csak a pofánk jár.

    Az egyik ismerősöm mondta, hogy hallotta a kocsmában (sic!):
    “Nem vagyunk jó gazdái az Országnak, amit István vérrel és verejtékkel megépített és ránk hagyott! Elherdáljuk? vagy hagyjuk elherdálni? egyre megy. ha lezüllesztik kis hazánkat a gerinctelen politikusok, azért nem a politikusok a felelősek, hanem mi az emberek!!!”
    és mit mondunk majd a gyerekeinknek? hogy nem tehettünk róla? De igen, tehettünk! Nem tőlünk lopják el ezek a férgek az országot, a földet a megélhetést és a nemzeti büszkeségünket, hanem a gyerekeinktől! Meddig tűrjük még????

  11. wtf??

    2014-02-10 at 00:09

    A utolsó majd kapcsolja le a villanyt…

  12. szgabi

    2014-02-09 at 23:09

    ,,Ha a magyar embereknek ma a tájékozottsága, tájékozottság iránti vágya és felelősségérzete akkora lenne, mint a hiúsága, már nem itt tartana ez az ország! ………. 2,2-2,4 millió), akik semmilyen valóság iránt nem fogékonyak, hát ez a borzasztó…”

    Ebben benne van minden!

    Zokogni tudnék, mert elkeserít, hogy ilyen ostoba, informálatlan a tömeg. Pedig ahogy írod is, ma már nem nehéz informálódni. Csak éppen nem kell félni megváltoztatni a véleményünket a tények ismeretében. De nincs mit tenni ha erre nincs is igény…

  13. Daisy

    2014-02-09 at 23:03

    Minden tiszteletem az oldal írójának és 99%-ban egyetértek minden írásával. De most kivételesen téved. Hogyan tudná eldönteni egy egybites szavazó, hogy szüksége van-e az országnak egy atomerőműre????? Max arról lehetne szavaztatni – aminek értelme is volna – hogy kell-e nekünk ennyiért? Mertugye ismét megcsíptük a lehető legdrágábbat a létező összesből…

    • szgabi/Aki Én

      2014-02-09 at 23:25

      A helyzet az, hogy az ott ülő barmoknak sincs semmivel több fogalmuk Paksról, mint az átlag embernek(csak nekik vannak barátaik, akik már hallottak olyan emerről, aki hallott az uránról). De mindentől függetlenül, még ha lenne is, meg kell osztani a részleteket a közvéleménnyel, és elszámolni feléjük a pénzükkel. Ha nem lenne ilyen csapnivaló a kommunikációjuk és egy cseppet is lehetne bízni bennük, valószínűleg most nem beszélnénk népszavazásról. Azért akarja a nép visszavenni a döntés jogát, mert nem bíznak ebben a selejt bandában. Na ezen is el kéne gondolkodniuk. De mit várunk ha még a saját frakciójuk sem tud semmit csak szavazni vezényszóra. A titkolózástól lesz igazán aggasztó a dolog.

      • Oscon

        2014-02-13 at 00:38

        “A titkolózástól lesz igazán aggasztó a dolog.”

        Ha elvonatkoztatunk a fizikai részétől, urándúsítástól, technológiától, csak azt nézzük, hogy mennyibe kerül már az ki kellene csapnia a biztosítékot. A pénzt azért mindannyian ismerjük még a laikusok is.

        ——–

        A 2/3-os birkasereg a fél világot telekürtölte a szar IMF-hitellel ami ha jól tudom 2-3%-os kamatra volt, valóban devizahitel. 2008-ban vették fel az mszp-sek 300 körüli árfolyamon 2010-ben mikor már kellett kezdeni törlesztgetni 265/270 körül volt az EURHUF.

        Ez így nem volt annyira rossz buli, mint amennyire le akarják festeni, hogy aztán bedöntötték majdnem a forintot pl. végtörlesztéssel, meg most az ész nélküli kamatvagdosással az egy más dolog. ;-)

        Erre most nem volt jó a 2-3%-os devizahitel, most lesz 4-4,9%os EUR devizahitel egy tartósan forintgyengülési pályán. Ez aztán a nagy ötlet. ;-)

        De hát mit várjunk attól a kormánytól, amelyik annyit ért a piacgazdasághoz hogy a 2-3%-ra felvett IMF devizahitelből (EURHUF 265/270) megveszi a MOL 21,4%-át (=szavazati jogban 10%-ot ér),

        http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/ismet-hazai-kezben-a-mol-reszvenycsomag

        korabeli fideszes dumák:
        - “átlagos célára 26700 forint körül van”
        - “A részvényvásárlást a magyar állam a már korábban lehívott IMF-hitelből finanszírozza” (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
        - “A kormány elismeri a társaság eddigi eredményeit, a tulajdonszerzés alapfeltétele volt, hogy a vállalat kedvező kilátásokkal bír. ”

        Tények:
        2014.02.12 forrás portfolio.hu:
        EUR 309.39 MOL 13 690

        2011.05.20.
        forrás mnb.hu
        http://www.mnb.hu/arfolyam-tablazat?query=2011.05.20,2011.05.25,1,EUR

        “2011. 05. 20. 266,66
        2011. 05. 23. 270,38 ”

        forrás: portfolio.hu
        Részvény: MOL (2011-05-20 – 2011-05-25)

        dátum záróár
        2011-05-20 22510.0
        2011-05-23 22400.0
        2011-05-24 23310.0
        2011-05-25 22660.0

        ——————–
        MOL alapszabály:

        http://bet.hu/newkibdata/120539/20539_1_MOL070119OR01H.pdf

        részlet:
        “10.3. Amennyiben egy részvényesi csoport,
        - amint az a fentiekben meghatáro-
        zásra került – a szavazati jogok több mint 10 %-ával rendelkezik, a részvé-
        nyesi csoport összes szavazati joga 10 %-ra csökkentend
        ő

        ———

        A 2011-es kormányzati indoklásból :

        ezt a mondatot
        “az energiaellátás biztonsága és a régió energiafüggőségének csökkentése ”

        érdemes jól észbe vésni 2014-ben mikor Paks-i finanszírozás révén gyakorlatilag 1/1-ben odaláncoljuk magunkat energiafüggőség terén Oroszországhoz.

        Csak ezen az 1 db üzleten az ország kb. 250 milliárd forintot bukott -minusz MOL osztalék. (eddig: ha az INA-t is eladják a ruszkiknak akkor lehet hogy ez nagyobb lesz).

        Én még most is azt mondom, ennél a kormánynál átmenetileg bármi jobb jelen állás szerint. És ez nagyon szomorú így 24 évvel a rendszerváltás után.

    • Reho

      2014-02-10 at 09:02

      Valahol egyetértek veled. De. Én mégis azért látnék szívesen egy népszavazást, mert itt nem egyszerűen csak arról van szó, hogy kell-e ez nekünk. Csernobilt már ugye elfelejtettük (pedig még mindig ott izzik, és egy pár évig még gondot is fog okozni) de Fukusima csak pár éve volt.

      Erről kéne népszavazás, hogy kell-e nekünk ez a kockázat, hogy egyhangúan vállaljuk-e ennek a kockázatát? Mert ugye, ha itt valami elromlik akkor fél Magyarországot el kell zárni.

      • lacipapi

        2016-03-01 at 20:54

        A fukushimai erőművet a moszad atombombával felrobbantotta, és a beépült izraeli biztonsági cég a bejuttatot vírusal siemens vezérlést blokkolta.Ezek miatt lett az igazi katastrófa, a cunami kevés lett volna. Mivel nálunk is több izraelita érdekeltségű “biztonsági” cég működik, jó lessz vigyáznunk! A magyarnak mondott idegen képviselőket ( még a neve sem magyar- és milyen állampolgár!!?) miért tűrjük a parlamentben?

  14. frinya

    2014-02-09 at 22:28

    Mit várjál ettől az országtól?SEMMIT!Már ÉN sem várok,KÖLTÖZÖM…..az Egyesült Államokba!!!

Hozzászólnál?

Kilépés a válaszból

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


- 1 = 8

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

VanHolnap