alternativ_vanholnap
VanHolnap

Vízválasztó? Leváltották Vitézy Dávidot. Eredmények és károk

vitezy_exit

Ami tény. Tény. Vitézy Dávid, a rokoni szálakkal kinevezett “fiú” 4 év alatt több eredményt tud felmutatni, mint az egész eddigi városvezetés + BKV a 20 év alatt. Lásd Demszky, Tarlós, Hagyó…

Erős fekete ponttal indított, hiszen rokoni szálakkal lett kinevezve, de nézzünk szembe a tényekkel, az elmúlt 25 évben ki nem? Gyurcsány milliárdos haverja hogy lett miniszter? A fantomcégeket ügyvédként bejegyző Seszták hogy lett most miniszter az Orbán-kormányban?

Újabb erős fekete pontot szerzett, mikor is fekete sereget (közteresek) szabadított az utasokra. Ilyet jogállamban nem teszünk. Ennek nem ez a módja. Cikk videóval.

Az utána nyújtott teljesítménye viszont kétség kívül mérföldekkel megelőzi az előtte lévő 20 évet.

Bírálták (szakszervezetek is) amiatt, mert kiszervezte a buszágazatot, pontosan úgy, ahogy ez nyugaton már bevett módszer, mert így eredményesebbé lehet tenni. (A bűne, hogy Széles Gábort lecserélte több társaságra, köztük a nyereséges Volánra?) A BKV nagy mellénnyel kiállt, hogy így drágább, ők olcsóbban üzemeltetnék. Hát a BKK előtt miért nem üzemeltette a buszokat olcsóbban, gazdaságosabban a BKV? A tömegközlekedés egy nagy rakás szar volt. Most pedig jön a BKV, hogy ők jobbak voltak? Miben is? A mostani szolgáltatói rendszernek is kell(ene) forrnia, ahogy a magánnyugdíj-pénztáraknak is. Egyiket sem hagyták.

Probléma volt, hogy Mercedes buszokat vásároltak magyar gyártók helyett, ahogy erről írtam is. De ez is a megalomán Orbán döntése lehetett, mert vagánykodni akart a Mercedesekkel és valakit helyzetbe hozni. (Ez ellen fura mód, még Széles is kikelt facebook oldalán, megosztva a vanholnap.hu (akkor még iksz.beszolunk.hu) ezen cikkét!)

A BKK pozitívuma: csökkentette a jegyárakat 10%-kal, közben a jegybevétel 20%-kal nőtt. Ebben egyébként semmi különös nincsen. A 10%-os mérséklés előtti cikkemben megírtam, Ausztriában 1 euró / nap árra csökkentették a bérleteket, ezzel nőtt a bécsi BKV bevétele, hiszen az autósok áttértek a tömegközlekedésre. Ez lenne a jó irány, melynek folytatásáról hamarosan itt az oldalon.

Vitézy Dávid facebook oldalán írta le a BKK eddigi eredményeit, és mondott köszönetet a dolgozóknak:

Az elmúlt négy év bizonyosan Budapest közlekedéstörténetének egyik legmeghatározóbb négy éve volt, amire a BKK minden dolgozója büszke lehet:
- 20 százalékkal nőttek a jegyárbevételek, miközben olcsóbbak lettek a bérletek,
- elindult és működik a MOL Bubi, a FUTÁR,
- több mint 250 új jegy- és bérletautomatát helyeztünk üzembe,
- több mint ötszáz alacsonypadlós busz állt forgalomba, amelyből 330 vadonatúj,
- elkészült az 1-es és a 3-as villamosok felújítása, két hónap múlva az 1-es villamos végre átér Újbudára,
- újjászerveztük a tömegközlekedési hálózatot,
- megnyitottunk 9 új, modern és utasbarát ügyfélközpontot,
- besárgítottuk a taxikat, és előkészítettük, majd bevezettük a számos újítást tartalmazó taxirendeletet,
- modernizáltuk a teherforgalmi behajtási rendszert,
- teljesen új, komplex szemléletet honosítottunk meg a közútkezelésben és az útfelújításokban,
- a munkánk hatása a következő évben is érződik majd: jövőre érkezik 24 új troli, 47 új villamos, és több mint 250 új busz, megújul a Széll Kálmán tér, megépül a Budai Fonódó villamoshálózat,
- megalapoztuk a következő évek projektjeit, alapos és részletes tervek készültek,
- és megvalósul 2015-től az elektronikus jegyrendszer is.

Nagyon szerencsés vagyok, hogy lehetőségem volt az elmúlt években a BKK-t vezetni és Budapestért dolgozni. Büszke vagyok a kollegáimra, a közösen elért eredményekre.

Köszönöm mindenkinek, aki támogatta a BKK-t és támogatta az elvégzett munkát.

Budapestnek, a BKK-nak és a kollegáimnak további sok sikert kívánok!

Lássuk be, a buszok immár pontosak, hiába kérték ki maguknak a buszvezetők, hogy ezt hogyan lehet tőlük elvárni? Pontosan úgy, ahogy az én civil munkahelyemen ennél sokszor nagyobb követelményeket támasztanak! Pontosan úgy, ahogy ezt a MÁV-nál is meg kéne végre tenni! Mert ez a közlekedés alapja. A munkahely nem óvoda.

A Futár =elektronikus kijelző rendszer osztrák-nyugati mintára megvalósult! Emlékezzünk vissza, Fábry Sándor hányszor viccelődött sírva azon, hogy egyedül Magyarországon írják ki azt a metrónál, hogy mikor ment el, nem pedig azt, mikor jön! Na, ennyire volt képes a BKV önmaga!

Ma egy teljes elektronikus műholdas navigáció valósult meg, a járműveket percre pontossággal kijelzi a rendszer, mikor érkezik! A buszokon végre a rendszer műholdas követés alapján bemondja a következő megállót! (A BKV mit tett? Szart se…) Azt se tudtad idegen helyen, hol kell leszállnod.

Erre a rendszerre épülnek a mobil applikációk! Friss online menetrend információkkal, aktuális változásokkal, melyeket a Futár a megállókban is kiír, ha valami probléma történt, lerobbant egy busz, baleset stb. Mobilon azonnal le lehet kérni az aktuális infókat! Ha ma is a BKV lenne, ülnének a picsájukon, hogy hát, ennyi tellett tőlünk…

Végre nem kell sorban állni bérletet venni, mert a nagyobb csomópontokon automata van. Sőt, én már Pest szélein is találkoztam ilyen automatákkal. Más kérdés, hogy a magyarok szemmel látható többsége  ennek sem látja hasznát, mert érthetetlen módon továbbra is beáll a többség a sorba (esküszöm, legközelebb lefényképezem), ahelyett, hogy pár gombot megnyomna. (Na ez nem a BKK hibája, hanem a magyaroké, akik egy automatát sem tudnak / mernek használni, de milliókat ezzel a tudással akarnak keresni. Ugyanez van a tesco automatáival is, a magyar többség inkább beáll a legnagyobb sorba, mert nem meri használni, de a milliókat – ahogy mondtam – meg akarja keresni… Azt azért elárulom, aki tisztességesen keres havi 1 milliót, annak nem okoz problémát egy ilyen automata kezelése.)

2015-re elkészül az elektronikus beléptetés.. Nem tudom, ki emlékszik még, az előző vezetések (elmúlt 20 év) BKV irányítás alatt hányszor kértek milliárdos tanácsokat, hogy kitől vegyenek fel hitelt, hogyan csinálják meg a beléptetést, melyekből nem lett semmi, mert csak a pénzt kellett a haverok zsebébe tenni! (Amit aztán Hagyó (is) Nokiás dobozkában kapott vissza… nyilván ez a csak a felszín.)

Több buszsávot is kialakított, mely ellen Tarlós és az autósok is “nyavalyogtak”. Kérem, buszra kell szállni Budapesten belül. Az autók számáról itt írtam: 4 millió háztartásra 3 millió autó jut…

Már régen be kellett volna vezetni a dugódíjat is, ennek is Tarlós az akadálya (mert hatalmon akar maradni az is), de 2016-tól muszáj lesz, ugyanis Uniós kötelezettség a még Demszky által megálmodott szellem 4-es metró támogatásáért cserébe.

A felújított 1-es villamos vonalán (amely tényleg szép lett, leszámítva azokat a förmedvény áthidalókat egyes megállókban) megvalósult az akadálymentesítés! Liftek vannak mozgássérültek számára. Hány éve ígérgeti az mszp- és fidesz-kormány, hogy akadálymentessé teszi az állami hivatalokat, közületeket? Már nem tudni hanyadik haladékot adták maguknak, és még mindig nem hozták össze, pedig 25 évük volt rá! Ahogy a P+R parkolókra sem tudnak a kormányok fika 4 milliárdot elkülöníteni! Ennyi kéne hozzá, hogy integrálni lehessen a tömegközlekedéshez… De várra lesz 200 milliárd, stadionokra van évi 50-70 milliárd, köztévére van évi 70-80 milliárd…

Lássuk be, Vitézynek nem volt célja mindenáron hatalmon (igazgatói székben maradni, pedig ez volt az álma), szembe ment Tarlóssal is, amikor úgy érezte, a város érdekében teszi.

Amikor egy cikkemhez a BKK-hoz fordultam, szinte azonnal részletes választ kaptam a kért adatokról! Még azt is megadták táblázatba rendezve, amit nem is kértem, mert lehet hogy kelleni fog… (és kellett is.) Tudni kell, Vitézy a BKK-t fiatalokkal töltötte fel, és ezzel egyet lehet csak érteni. A sok kivénhedt politikus már semmihez nem ért. Nem tudnak haladni a korral. Nem értik a mai elvárásokat… nem tudnak megújulni és újítani.

Én jelenleg az egész parlamentet friss diplomásokkal raknám tele. Bennük még van tenni akarás. Ezekben a fidesznek (fiataloknak) nevezett senkikben, társulva az mszp kivénhedt gárdájához, már semmi sincs, csak a pénz és vagyon imádata.

Lehetett szeretni vagy gyűlölni Vitézyt, de az eredményeit nem lehet elvitatni. Kíváncsi vagyok, mit tesz a mostani új (haveri papaucs) kinevezett Vezér a majd darabokra szabdalt BKK-ban?

Nagy sejtésem nincsen a csodára: semmit nem fog tenni, csak amit Orbán isten néki parancsba ád.

Bizony, én is előítéletekkel álltam Vitézyhez, és nem alap nélkül. Mit gondoljon az ember arról a 26 évesről, akit friss diplomával azonnal vezérigazgatói székbe ültetnek? De az idő – ha hibákkal is – őt igazolta.

Lám, a kormány is észrevette, hogy valami elkezdett működni, gyorsan le is váltották az új közgyűléssel, melybe Orbán a papucsállatkáit ültette. Aki még nem értené, ha a dolgok elkezdenek működni, onnantól nem lehet a népet egymás ellen fordítani, ergo az emberek rájönnek, nincs is szükségük ezekre a semmirekellőkre (fidesz-mszp), akik 25 éve kizárólag az ellentét fennmaradására alapozták hatalomban maradásukat.

VanHolnap.hu
A weboldal nem csupán problémákat vet fel, illetve szembe megy a sztereotípiákkal, de egyedülállóan megoldási javaslatokat is kínál programok formájában, melyekhez bárki hozzászólhat, javasolhat. (Programok menüpont) A cikkek egyetlen párt véleményét sem tükrözik. Ha hozzászólnál, ne tartsd magadban!

12 Hozzászólás

  1. johnibyg

    2015-01-17 at 23:00

    Ugyan nem mai a cikk, de aktuális lesz egy darabig.
    Vitézy munkája alapvetően pozitív. Az ötletek, fejlesztések szükségesek és logikusak, bár a megvalósításon látszik, hogy nem németek vagyunk.
    A buszágazati kiszervezésnél állítólag egy idő után több pénzt kapnak kilométerenként a külső cégek az eredeti szerződésben foglaltaknál, sőt a BKV-nál is többet (jah, úgy könnyű…). Ezek mellett a külföldi/álmagyar buszok beszerzése is gond, Széles is külföldi buszokat vesz, miközben (akkor még) ott volt az ARC-Ikarus megállapodásként a buszgyár (nem csoda hogy otthagyta az ARC). Igaz, most írt ki a BKV 10+5 (opció 40+20) buszra tendert. De a BKV legfőbb baja a felgyülemlett (és kilopott) hitelállomány. A jegyautomaták tudnak produkálni. Üres jegylap, dupla szélességű lapra egy jegy nyomtatva, sok helyen a koldusok eltömítik a papírpénz-kiadó részeket.
    A dugódíjat kötelező bevezetni (vagy bukunk óriási összegeket a négyes metrónál), de ehhez rengeteg P+R parkoló kéne (lehet ezért építenek a 150-es vasútnál sok helyen ilyet), agglomerációval együtt akár több tízezret is.

    Ne vedd sértésnek, jó sok érdekes, elgondolkodtató cikk van a honlapon, de változtatni kéne a stíluson, mert sok esetben bicskanyitogató tud lenni (pl. BKK bérletes). Én személy szerint ha azt olvasom először, akkor repülök innen, mint a vadliba, mert nem kell még egy “azthiszeméntojomaspanyolviasztésjólmegmondomnekik” típusú oldal, amin felhúzza magát az ember.

  2. Egervári Katalin

    2015-01-02 at 10:38

    Kedves Cikkíró!

    Magam is azon többséghez tartozom, akik nem veszik igénybe a Tesco önkiszolgáló pénztárakat és a jegykiadó automatákat.
    Nem azért, mert én is egy vagyok a többségből, “akik egy automatát sem tudnak / mernek használni, de milliókat ezzel a tudással akarnak keresni”, hanem azért, mert így talán segítek megtartani a Tesco pénztáros, vagy jegypénztáros munkahelyét. Ha a pénztárosok kerülnek utcára, akkor munkanélküli ellátások, segélyek formájában az én adóbefizetéseimből (és természetesen az ön befizetéseiből is)kapnak ellátást, nem pedig munkabérből.
    Értem, hogy a haladás útja a gépesítés, ez rendben is van. Csak a gépek miatti kevesebb élőmunkát nem osztják el, nem lesz X számú 8 órás pénztárosból X számú 6 órás pénztáros.

    • VanHolnap

      VanHolnap

      2015-01-10 at 19:27

      Üdv Katalin!

      Nem hiszem, hogy az automata pénztárak behozatalával elbocsátottak volna pénztárosokat. Jelenleg is 2-3 pénztáros és 1 őr áll a tescos automaták mellett, mert az emberek vagy még nem tudják kezelni, vagy mert kellenek melléjük az eladók több okból is:
      - ne tudjanak lopni
      - alkoholos italhoz kell az eladó a kártyájával
      - kell az eladó a kuponokhoz is stb.

      Annyi történt, hogy ezzel azok a pénztárosok, akik egyébként a rendes pénztárban ülnének, mondjuk ez a 2-3 pénztáros most át lett irányítva az automata kasszákhoz, ahol már 8 vevő is tud fizetni. Teljesen automata rendszer úgysem lesz.

      Ha megnézed, a BKV automaták esetén sem bocsátottak el pénztárosokat, mindössze egy időben több embert tudnak már kiszolgálni.

      És itt már felvetette valaki, hogy a kombájnokat sem cseréljük le azért, hogy emberek ezrei újra kézi ekével szántsák be a termőföldeket. Nyilván a gépiesedésnek megvan a maga hátoldala is. A mindenkori kormányok feladata kitalálni, hogyan őrizzék meg a munkahelyeket a technika fejlődésével is.

      Továbbá, a technika fejlődésével éppen hogy több lett a munkahely, nem pedig kevesebb. Elég viszonyítani a középkorhoz, de akár a XVII-XVIII. századi világhoz is.

      • Victor Hugo

        2015-01-11 at 11:42

        “Ha megnézed, a BKV automaták esetén sem bocsátottak el pénztárosokat, mindössze egy időben több embert tudnak már kiszolgálni.”

        Erről BKK-s ismerősöm mást mondott. Legalább 2-300 embert küldtek el, a legjobbakat pedig megtartották és áttették őket az információs pultokba magasabb fizetésért. A kiesetteknek még felajánlották, hogy ellenőrnek mehetnek.

        • VanHolnap

          VanHolnap

          2015-01-13 at 20:41

          Itt azért tegyük hozzá, hogy a BKK-n belül átszervezés is volt. A forgalmi irodákban például Vitézy döntése alapján nem lehet már jegyet/bérletet árulni, korábban lehetett. nyilván, innen is estek ki emberek.

          Nincs erről ilyen információm, hogy valós-e a 2-300 ember? Erről nem hallottam újságcikket sem. Ugyanakkor persze, ahogy írtam lehettek még átszervezések, de te is azt írod, hogy kaptak más állást. Nyilván el is fogadták. Ezeket nem tudom egyértelműen az automatákra fogni, hiszen jelentős szerkezeti átalakításokat hajtottak végre a BKK-nál. (Nem tudom, hogy automaták nélkül is megszűnt volna-e az állásuk?)

          Például: az idióták rengeteg buszvezetőt is kirúgtak, mire rájöttek, hogy most meg kevés a sofőr, aztán orrba-szájba hirdették a felvételt. (Ez sem az automaták miatt, egyszerűen szokásos magyar szemlélet, nem értünk hozzá, de szervezzünk valamit, mert akkor úgy tűnik, mintha csinálnánk valamit.)

          A VT-Arrivanál ma is látom a hirdetést a Nyugati aluljáróban nagy plakáton, hogy keresnek buszvezetőket.

          De persze, ahogy írtam a technika fejlődése mindig átszervezéseket igényel. Ugyanakkor eddig elmondható, hogy a fejlődéssel több és nem kevesebb munkahely lett a világon. (Ha nem így lenne, a 7-ből 6 milliárd ember éhezne.)

          • B.Tamás

            2015-01-22 at 23:30

            Szia! Mivel van némi rálátásom egy két dolgot megosztanék Veled. Ėrdemes lenne utánanézned, hogy miként fizetik a munkavállalóikat ezek az alvállalkozók. A Vitézi meg felfele bukott jó magyar szokás szerint…. Ettől még nem ìtelem meg.

        • Touluse

          2015-08-11 at 20:09

          Ez a cikk merő baromság! Vitézy csak ártott a tömegközlekedésnek. Egy másik cikkben te is fitymálod! Akkor mi az igazság? Működik a futár? Hurrá, kurva jó, hogy minden járművön éjjel nappal hallgathatjuk azt a büdös kurvát, senkinek sem kell a bemondás (ezért is menekülnek az utasok!). A BKK képtelen normális menetrendeket csinálni, így a kijelzők is van, hogy 3- perc után villognak de olyan is volt, hogy egy járat kimaradt, és végig két percet írt, hogy jön, holott a környéken nem volt! Az új buszokkal meg a légkondicionált járművekkel napi konflikutsok vannak utas és utas között. Az automaták sokszor többszöri érintésre sem reagálnak, s sajnos nagyon sok pénztárt bezártak emiatt! Én 34 vagyok, de én sem tudom kezelni a modern technikát. Vitézy 2000 fős klientúrát épített ki maga körül, tönkretette a város tömegközlekedését, most az országért fogja. Tulajdonképpen nem csinált mást, mint egykori vekés (villamosos) fejlesztések álarca mögé bújva privatizált. A BKV most is ugyanazt tesz, amit akar. Most már két vízfejet kell eltartani. Halleluja! Kurva ország!

  3. Sydra

    2014-12-05 at 12:16

    Koncepcionális lemaradásban vagyok, úgyhogy kérnék egy kis felvilágosítást. Miért jó a dugódíj? Nem az úthálózatot és a tömegközlekedést, valamint a városszéli parkolóházakat kellene erősíteni/építeni/fejleszteni? Az emberek nem szeretnek dugóban állni, miért kell a rossz közlekedés miatt még megsarcolni őket?

    • VanHolnap

      VanHolnap

      2014-12-06 at 00:30

      Üdv!

      A dugódíj éppen a tömegközlekedés fejlesztésének egyik alapja. Minél jobban fejlődik egy országban az életszínvonal, annál több az autó. (Látható a számokból.) Azonban az utakat anno nem ekkora forgalomra tervezték, azaz nem bírja el már a jelenlegi forgalmat sem (ahogy New Yorkban sem stb.)

      Magyarországon 4 millió háztartásra 3 millió autó jut, Ausztriában 4,6 millió személyautó van! (És összesen 6,3 millió jármű.)

      http://www.statistik.at/web_de/statistiken/verkehr/strasse/kraftfahrzeuge_-_bestand/

      Ezt a forgalmat már Bécs sem tudja felvenni. Ezért kell dugódíjat és nagyon magas parkolási díjat bevezetni, hogy az autók száma a belváros környékén csökkenjen, és átmenjen a tömegközlekedésre. Ennyi autó már bénítja a BKV-t is, ezáltal sem autóval sem BKV-val nem lehet eljutni a célig…

      A dugódíjjal együtt persze növelni kell a város széleken a P+R parkolók számát, és fejleszteni kell a BKV-t, több és gyakrabban járó buszok, villamosok stb. Ezt kezdte el Vitézy a több buszsáv kijelölésével, és végre a komplex látásmód kiteljesedésével. Számtalan BKV busz már pl. bevárja a megállóban a vonatot! Eddig ilyen nem volt. Nyilván ezt még tovább kellene vinni, és teljesen egymáshoz hangolni a vonatok, Volán és BKV menetrendjeit.

      A 4-es metró is 500 milliárdba került. Minden BKV fejlesztés iszonyatos állami pénzekbe kerül, ezt valahol vissza kell hozni: csak úgy lehet, ha az autósok közül sokan áttérnek BKV-ra, vesznek jegyet, leteszik az autót, akik meg nem, azok fizetik a dugódíjat, ami megy szintén a fejlesztésekre…

      2016-tól épp azért kötelező a dugódíj, mert az 500 milliárdos metró egyelőre nem hozza az utasszámokat! (Most ne menjünk bele abba, hogy ennek a 4-es vonalnak nem is volt így értelme.) Át kell terelni az autókat a gyorsabb metróra… Ez mindenkinek jobb, hisz képzelj el egy mentőt, amelyik áll a dugóban, és nem ér el a beteghez…

      Bármennyire is úgy érzik egyesek, hogy megint a kis pénzűeket szívatják, ez nem szívatás, hanem közös cél. Nem kell mindenkinek a belvárosban autózni, valahogy szelektálni kell!

      Vannak országok, ahol egyik nap csak páros, másik napon csak páratlan rendszámú autók mehetnek be egyáltalán a városba! Nem kell minden ellen ellenkezni, meg kell érteni az értelmét.

      Ismét más kérdés, hogy ebben az országban minden adót csak lehúzásra használnak… Vitézy nem ezt tette, hanem valóban fejlesztett. Ha nem lesznek P+R parkolók, és komplex BKV fejlesztés, akkor valóban nem lesz sok értelme a dugódíjnak, csak egy újabb lehúzás. De ahogy mondtam, a politikát a nép választja, és nem fordítva.

      • Sydra

        2014-12-06 at 15:24

        Köszönöm! Így már érthető.

  4. Bobek

    2014-12-04 at 12:59

    túl sikeres volt a Vitézy az lehetett vele a baj..
    nem jó ha emelkedik a színvonal, mert akkor jobban látszik a többiek seggmeresztése..
    a mór megtette kötelességét a mór mehet..

    • VanHolnap

      VanHolnap

      2014-12-06 at 00:09

      Teljesen egyetértek. Ezért nem vesznek fel állami hivatalokba magas beosztásba valóban tehetséges embereket, azonnal látszana a többiek hozzá nem értése.

      Tarlós már most megkezdte Vitézy szapulását! Kirúgta, majd újságcikkekben nyilatkozza, hogy Vitézy egy “meg nem értett zseninek mutatja magát”, akivel amúgy nem is lehet együtt dolgozni stb…

      Félelmetes, ahogyan kicsinálnak mindenkit, aki kicsit is ért a munkájához, és már az is látszik, hogy a fideszben erősödnek az ellentétek, már a rokoni sarj sem élvez védelmet.

      Ezeknek tényleg csak a hatalom számít…

Hozzászólnál?

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


* 6 = 30

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

VanHolnap